הכלב נחשב לידידו הטוב ביותר של האדם, אולם מחקר חדש של מדענים שווייצרים מגלה כי זה לא מפריע לו לרמות את בעליו על מנת להשיג את רצונו.



חוקרים מהמחלקה ללימודי ביולוגיה התפתחותית וסביבה באוניברסיטת ציריך אימנו 27 כלבים בני שנה וחצי עד 14 להבחין בין אישה "משתפת פעולה", המאפשרת להם לקבל את המזון המועדף עליהם, לבין אישה "תחרותית" שסירבה לתת להם את מבוקשם. בניסוי שנמשך יומיים קיבלו הכלבים את פקודת "הראו לי את האוכל", ולאחריה היו צריכים להוביל את הנשים לאחת מבין שלוש קופסאות שהיו זהות מבחינה חיצונית – אחת שבה נקניקיות, המזון המועדף עליהם, השנייה שבה ביסקוויטים של כלבים והשלישית שהייתה ריקה. הבעלים "משתפת הפעולה" העניקה לכלבים את המזון שהיה בקופסה שבחרו, בעוד השנייה השאירה את האוכל אצלה.



מהממצאים, אשר פורסמו בכתב העת Animal Cognition, עולה כי יותר ממחצית מהכלבים הבינו שאם ייקחו את הבעלים "התחרותית" לקופסה עם הנקניקיות, הם לא ירוויחו מכך. על כן לא הובילו אותה בכלל למזון האהוב עליהם. שניים מהכלבים אף לקחו כל הזמן רק את "משתפת הפעולה" לנקניקיות, אולם לא את השנייה. "הכלבים הובילו יותר את הבעלים 'משתפת הפעולה' מאשר את זאת התחרותית לקופסה עם המזון המועדף, וזה היה בולט יותר ביום השני מאשר בראשון", ציינו החוקרים.