למרות השם שיצא לכרישים, הודות לסרטים ולסדרות האימה הרבים שנעשו עליהם, בפועל הם לא כל כך מסוכנים. למעשה יש לנו יותר סיכוי למות מהרבה דברים אחרים כמו פגיעת ברק, שבץ או פגיעה מזיקוקים מאשר להיהרג מידי כריש (סיכוי של 1 ל- 3,748,067). יחד עם זאת, לעיתים אנשים כן מותקפים בידי כרישים, וכשזה קורה זה עלול להיגמר רע מאוד.



זה בדיוק מה שקרה לתייר במדינה הברזיאלית פרנמבוקו, שמפגש עם היצור הימי גרם לו לאבד את רגלו וכמעט את חייו. אותו אירוע מצמרר התרחש כשפאבלו דה מלו, 34, שהה עם משפחתו בחוף פיאדדה בעיר רסיפה. על פי הדיווחים המקומיים, למרות שהחוף מפוצץ בשלטים שמזהירים כי המקום שורץ ביצורים הללו, דה מאלו נכנס למים והחל לגלוש להנאתו ללא חשש. אך לאחר זמן מה הבין את הטעות שעשה, כשכריש החל נועץ שיניו בידיו ורגליו.

למרבה המזל, שני גברים ששחו בקרבת מקום הבחינו בו, מיהרו להבריח את הכריש והוציאו אותו מן המים. בינתיים בחוף כבר חיכו לו אותה עת מצילים וכבאים שהעניקו לו טיפול ראשוני ועזרו להעלות אותו על אלונקה. "הוא היה בהכרה כשהצלנו אותו", סיפר המציל וילינגטון מיראנדה, "הוא היה במצב של הלם, בהרבה כאבים והיו לו פציעות עמוקות ברגליו ובידיו. הצלחנו לעצור את הדימום ולייצב את סימני החיים שלו לפני שהוא הוטס לבית החולים".

דובר משרד הבריאות של פרנמבוקו סיפר בהצהרה רשמית שהתייר עבר ניתוח בן ארבע שעות על מנת להציל את חייו, אם כי לא ידוע האם יצא מזה: "הוא הועבר לטיפול נמרץ שם הוא מורדם ומונשם ומצבו נותר קשה. הרופאים לא הצליחו להציל את רגלו בגלל חומרת הפציעות שלו". על פי עדי ראיה, דה מלו הותקף יחסית קרוב לחוף, ולכן הסבירות היא  שהותקף בידי כריש שור או כריש נמר שידועים כמי שמתקרבים אל החוף. נכון לעכשיו האירוע נמצא בחקירה, ולמקום התווספו עוד שלטי אזהרה. מסיבה לא ברורה אין איסור מוחלט על רחצה בחוף זה למרות הסכנה שבו. 

סרטון מהאירוע המצמרר הופץ ברשת ובו נראה דה מלו עובר טיפול ראשוני, לפני שהוא מוטס לבית החולים. אזהרה: הסרטון קשה לצפייה