אמנם אנחנו תמיד מודעים לחשיבות של בני המשפחה שלנו אבל אין כמו רגעי משבר כדי לגרום לנו להבין עד כמה אנחנו אוהבים אותם, ושנעשה הכל כדי לעזור להם. זה בדיוק מה שקרה לאישה מאוהיו, שלא חשבה פעמיים כאשר אביה אובחן כסובל מאי ספיקת כליות, והחליטה לתרום לו כליה.

כשהיילי סטנדר בת ה-30 שמעה שלאביה ג'ון יהיו שנתיים בלבד לחיות אם לא יקבל תרומה, היא לא היססה והחליטה לעזור להציל את חייו. בסרטון שהעלתה לרשת אחותה של היילי, אנה רוז, נראה האיחוד המרגש של האב ובתו לאחר הניתוח. 

לדבריה של אנה רוז, היא רצתה לתעד את המאורע המשמח כמחווה לאחותה ש"עשתה מעשה לא אנוכי ומציל חיים". היא הסבירה שהיילי ידעה שבשלב מסוים, כשהיא תתחתן, היא תרצה שאביה ילווה אותה בחתונתה. "היא האדם הכי לא אנוכי והכי ראוי להערכה שאי פעם הכרתי", אמרה.
למרות הניתוח הארוך והקשה, היילי אמרה שהיא לא מתחרטת על כך כלל וכלל, ושכעת היא מרגישה עוד יותר קרובה לאביה: "לא משנה כמה זה היה כואב, הייתי בוחרת לעשות זאת בכל פעם מחדש. ראיתי כמה טוב הוא נראה בזכות זה. כעת אני קשורה לאבי לא רק בקשר דם. חלק ממני תמיד יהיה איתו".

כתוצאה מהתרומה היא אומנם תצטרך לערוך שינויים בחייה, בעיקר בכל הקשורה לתזונה ופעילות גופנית, אך לדבריה זה לא חשוב כיוון ש"הייתה לי הזדמנות לשפר את חייו. אני חשה מלאת כבוד על שיכולתי לעזור להציל את חייו". 


מאחר והיילי היא הבת הביולוגית היחידה מבין כל אחיה, היא הייתה התקווה האחרונה של אביה, וכעת כל בני המשפחה מחזיקים אצבעות שגופו לא ידחה את האיבר. נכון לעכשיו, ג'ון מחלים בצורה טובה מהניתוח ויהיה תחת השגחה רפואית במשך ששת החודשים הקרובים. במשך זמן קריטי זה יש צורך בהשגחה מאחר שהגוף יכול לדחות את האיבר, כאשר 72 השעות הראשונות לאחר הניתוח הן הקריטיות ביותר.