למי מאיתנו לא קורה לפעמים שאנחנו מתעוררים ונחרדים לגלות שאנחנו "לא מרגישים" את היד שלנו כי ישנו עליה במשך זמן רב. בשלב זה מגיעה תחושת הפניקה ואנחנו מנערים את היד כמו מטורפים ומתפללים שהתחושה ביד תשוב, בתקווה שלא גרמנו לנזק בלתי הפיך. למרבה המזל למרות שזה אחד הדברים המפחידים ביותר שיכולים לקרות, זה בדרך כלל לא מסוכן ואמור לחלוף תוך מספר שניות או דקות.

אבל יש מקרים בהם שינה על היד כן יכולה לגרום לנזק חמור שאפילו מצריך התערבות כירורגית. זה בדיוק מה שקרה לג'אנג, בת 28 מסין, שנהגה מידי יום לישון על השולחן שלה בעבודה בהפסקת הצהריים, כשהיא משתמשת ביד שמאל ככרית. כאשר הייתה מתעוררת, אחרי שעה בכל פעם, תמיד הרגישה קצת עקצוץ באצבעות, אך היא לא דאגה בשל כך שכן זה היה עובר תוך זמן קצר.

על פי הדיווחים המקומיים, יום אחד המצב השתנה וכשג'אנג התעוררה היא הבינה שמשהו לא בסדר, כי איבדה לחלוטין תחושה ביד שמאל. כשהיא אחוזת בהלה היא מיהרה לרופא, וסיפרה שמלבד העדר התחושה היא גם לפעמים מרגישה קושי לבצע פעולות פשוטות עם היד.

התעוררה והבינה שאיבדה לחלוטין תחושה ביד שמאל. ג'אנג
התעוררה והבינה שאיבדה לחלוטין תחושה ביד שמאל. ג'אנג

לצערה הרב באותו ביקור אצל הרופא היא גילתה שהעובדה שישנה על היד שלה היא שגרמה להיעדר התחושה, מה שלא הבינה עד כה. כמו כן, הוא הסביר לה שבגלל שהתעלמה כל כך הרבה זמן מהסימפטומים האופציה היחידה שעומדת בפניה היא ניתוח. מהדיווחים עולה שנגרם לג'אנג נזק בעצב הרדיאלי, שהוא עצב תחושתי ומוטורי, שאחראי על תפקוד כף היד והאצבעות. כשהעצב נפגע, יש קושי להפעיל את כף היד ואפילו לבצע פעולות פשוטות.
 

התעלמה מהסימפטומים וכעת תאלץ לעבור ניתוח. היד ושל ג'אנג
התעלמה מהסימפטומים וכעת תאלץ לעבור ניתוח. היד ושל ג'אנג