אירוע טרגי קיבל תפנית חיובית, לאחר שילד בן 13, ממובייל, אלבמה, התעורר מתרדמת זמן קצר לפני שנותק ממכשיר ההנשמה. הילד, טרנטון מקינלי, הוגדר כמי שנמצא במוות מוחי, לאחר שעגלה של טרקטורון ילדים נפלה על ראשו כששיחק עם חברים. צוות רפואי שהגיע למקום אותה עת לא הצליח להחיות אותו במשך רבע שעה, והוא הגיע לבית החולים מחוסר הכרה ועם שברים בגולגולת שלו. "פגעתי בבטון והעגלה נפלה לי על הראש. אחרי זה, אני לא זוכר דבר", סיפר טרנטון לחדשות "פוקס 10".



אימו ג'ניפר שחזרה את רגעי האימה בהם חשבה שאיבדה את בנה לעד: "כל מה שראיתי זו אלונקה עם הרגליים שלו בחוץ. הוא היה מת במשך 15 דקות. אמרו לי שגם אם הוא ישרוד הוא יישאר במצב צמח". על פי חדשות, The Wichita Eagle, בבית החולים טרנטון מת פעמים נוספות במהלך ניתוחים שעבר בראשו והיה צורך להחיות אותו ללא הרף.


במשך כל שהותו בבית החולים, טרנטון היה מחוסר הכרה ולא נשם בכוחות עצמו, ורופאיו לא הצליחו לאתר אצלו פעילות מוחית. בשלב זה, הרופאים לחצו על ג'ניפר לוותר ולתרום את אבריו, והיא נכנעה לבסוף ולחתמה.  "זה לא היה הוגן להמשיך להחיות אותו, כיון שזה שזה פגע עוד יותר באבריו", הסבירה, והוסיפה שהאיברים יועדו לחמישה ילדים.

משוכנע שהגיע לגן עדן כשמת. טרנטון בבית החולים
משוכנע שהגיע לגן עדן כשמת. טרנטון בבית החולים


בצער אימו של טרנטון ושאר בני משפחתו כבר תכננו להיפרד ממנו, כשלפתע התרחש דבר מדהים. יום לפני שנותק ממכשירי ההנשמה, הרופאים הבחינו אצל טרנטון בסימנים של פעילות מוחית ותנועה. הוא החל לנשום בכוחות עצמו והתעורר, והצליח לדבר בצורה שוטפת ללא קושי. לאחר זמן מה הוא אף שוחרר לביתו, והרופאים מאמינים שהוא מחלים בצורה טובה, לאור העובדה שלא חשבו כלל שישרוד את התאונה.

אימו, שהקימה עבור טרנטון דף תרומות בפייסבוק עדכנה במצבו והעלתה סרטונים בהם הוא נראה הולך באמצעות הליכון, זורק כדורסל ונהנה מהמתנות הרבות שקיבל בזמן שאושפז. כמובן שיש לפניו עוד ארוכה, ולדברי ג'ניפר הוא עדיין סובל מכאבים ופרכוסים מידי יום. הוא עבר כבר שלושה ניתוחים בראשו וייאלץ לעבור אחד נוסף כדי לחבר את החלק החסר בגולגולת.

 
אבל למרות כל מה שעבר, טרנטון נשאר אופטימי, ונזכר איך ברגעים בהם הוגדר כמת הרגיש שהגיע לגן עדן: "הייתי בשדה ופשוט הלכתי לאורכו. אין הסבר אחר לכך מלבד אלוהים. אין שום הסבר אחר. אפילו הרופאים אמרו זאת".