יש מעט דברים בעולם שאפשר לדעת בוודאות, ואחד מהם הוא שרובנו לא אוהבים ללכת לרופא. גם אם אנחנו חולים, זה לא נראה משתלם לחכות שעות בתור עם עוד אנשים חולים, רק כדי שהרופא יגיד לנו בסוף לשתות תה ולנוח. אבל למרות חוסר הנוחות לפעמים צריך להתעקש ללכת לרופא, שכן אפילו התלונה הקטנה ביותר עלולה להתברר כמשהו הרבה יותר גרוע.

זה בדיוק מה שקרה לאישה אחת מנברסקה שחשבה שהיא מצוננת או אלרגית, אבל גילתה לבסוף שהמוח שלה נוזל. זו כנראה אחת האבחנות הכי מחרידות שמישהו יכול לקבל, ונראה כמו תרחיש שנלקח הישר מסרט אימה. אבל מדובר במקרה אמיתי לחלוטין, רק תשאלו את קנדרה ג'קסון, שנוזל המוח שלה דלף במשך שנים אך אף רופא לא הצליח לאבחן זאת.

חשבה שהיא בסך הכל מצוננת. קנדרה ג'קסון
חשבה שהיא בסך הכל מצוננת. קנדרה ג'קסון


הכל החל לאחר שג'קסון עברה תאונת דרכים ב-2013, במהלכה ראשה פגע ברכב, ומאז החלה לסבול מכאבי ראש קשים ונזלת כרונית. היא הלכה לכמות מסחרית של רופאים אך כולם נתנו לה את אותן אבחנות אפשריות - אלרגיה, גודש באף או צינון. "זה היה כמו מפל מים, כל הזמן, וזה גם נזל לחלק האחורי של הגרון שלי" סיפרה גקסון לחדשות KETV. "לא יכולתי לישון. הייתי כמו זומבי". כשהתסמינים לא עוברו כבר תקופה ארוכה ג'קסון הבינה שמשהו אינו כשורה והתעקשה לקבל אבחון נכון.

למרבה המזל, הרגע המיוחל הגיע וג'קסון נחרדה כשהרופאים  סיפרו לה שהיא סובלת מדליפת נוזל המוח והשדרה. הם הסבירו לה שיש לה דליפה של בערך חצי ליטר של הנוזל, ואם לא הייתה מגיעה בזמן, הייתה מפתחת זיהום קטלני כמו למשל דלקת קרום המוח. זמן קצר לאחר האבחון ג'קסון עברה ניתוח דרך אפה, כשהרופאים משתמשים ברקמות שומן מגופה כדי לעצור את הדליפה. לשמחתה הרבה, הניתוח עבר בהצלחה והיא סיפרה שהיא כבר מרגישה יותר טוב: "אני כבר לא צריכה להסתובב עם חבילות טישו כל הזמן ואני יכולה לישון".

הניתוח לטיפול ב"דליפה" שעברה ג'קסון. אזהרה: קשה לצפייה