כל מי שחי בחברת בני אדם יודע שיש בדרך כלל שני תרחישים נפוצים - או שהשכנים רועשים ועושים את המוות, או שאנחנו בעצמינו השכנים המרעישים. זה אמנם נשמע כמו בעיה לא חשובה, אבל כשסובלים ממטרד רעש באופן קבוע, זה פוגע קשות באיכות החיים ויכול הביא את הסביבה למצב של מצוקה קשה. יוכלו להעיד על כך שכניה של אישה זייפנית מבריטניה שנחלמו בה ארבע שנים כדי שתפסיק לשיר, בגלל שלטענתם היא נשמעת כמו חתול טובע.



כאשר הבעיה רק החלה, רבים משכניה של הת'ר ווב, 48, התאחדו ופנו למועצה בטענה שמה שווב עושה זו התנהגות אנטי חברתית, והיא מסרבת לחדול ממנה. המועצה שלחה לה אזהרה, אך לאחר שזה לא עזר, המליצה לשכנים לפנות למשטרה. הם, חסרי אונים, עשו זאת והגיעו לבית המשפט. אחרי שנים של מאבק הצליחו סוף כל סוף להוציא צו נגד ווב, האוסר עליה לעסוק בפעילויות שגורמות לאחרים להיות במצוקה במשך 24 חודשים - כלומר שירה, נגינה, צעקות או כל רעש שניתן לשמוע מחוץ לדירתה.

על  פי הדיווחים המקומיים, הצו הוצא רשמית בדצמבר האחרון, ובמשך זמן מן מה היה לשכנים קצת שקט ושלווה נפשית. אך כמה חודשים לאחר מכן, ווב החליטה שהיא לא שמה פס על הצו ונתפסה שרה לפחות שלוש פעמים. בלית ברירה, השכנים פנו שוב לבית המשפט בתקווה שאולי הפעם המטרד ייפתר באופן סופי.
 

השכנים התלוננו שהשכנה נשמעת כמו חתול תובע. אילוסטרציה: אינגאימג
השכנים התלוננו שהשכנה נשמעת כמו חתול תובע. אילוסטרציה: אינגאימג



אחד השכנים של ווב, שגר בבניין סמוך סיפר בבית במשפט ששמע שירה ממש גרועה שאמורה להיות אופרה בשעות הבוקר המוקדמות. כדי שלא תוכל להתכחש לכך הוא הקליט את האישה מזייפת והשמיע את ההקלטות בבית המשפט. "אם לדבר בכנות, היא נשמעת כמו חתול טובע", סיפר. שכנה אחרת, שגרה שתי קומות מעל ווב, סיפרה שבוקר אחד צפתה בטלוויזיה עם אוזניות, כשלפתע שמעה צווחות וחריקות.



"כששמעתי את זה לראשונה, הורדתי את האוזניות וניגשתי לחלון כדי לוודא שהרעש מגיע מהדירה שלה, וזה אכן הגיע משם. זה כל הזמן מגיע מהדירה שלה", הסבירה. לדבריה, ווב צווחה וזייפה בשעות הבוקר במשך כמעט שעה ובבוקר המחרת אותו הדבר קרה. ווב לא הופיעה בבית המשפט, אבל במהלך חקירתה הכחישה את האישומים נגדה, וטענה ששרה רק פעם אחת עם חלונות סגורים. בשלב זה, הוצא נגד ווב צו מעצר ללא אפשרות שחרור בערבות, והחקירה נמצאת בעיצומה.