בעוד רובנו רוצים לחיות לנצח או לכל הפחות להאריך ימים לגיל מופלג, יש מי שהצליחו במשימה ולא כך כך מרוצים מכך. אישה אחת מצ'צ'ניה, רוסיה, שהיא כנראה אחת הנשים המבוגרות בעולם, טוענת שהיא לא שמחה לקראת יום הולדתה הקרב ומשוכנעת שזה עונש מאלוהים. לאור העובדה שהאישה, קוקו איסטמבולובה, תחגוג עוד חודש 129 אביבים, קצת קשה להאשים אותה.
 
אך זה לא רק אורך החיים שמפריע לקוקו אלא גם איכותם, ולדבריה ימיה היו מלאים בעיקר באומללות. "לא היה לי יום מאושר אחד בחיי. תמיד עבדתי קשה, חפרתי בגינה", סיפרה לכלי התקשורת המקומיים. "כשאני מביטה לאחור על חיי האומללים, אני מצטערת שלא מתתי צעירה. כעת אני לא באמת חיה, רק שורדת. עבדתי כל חיי. לא היה לי זמן לנוח או לבלות".

בהתחשב במה שעברה קוקו, אפשר להבין מדוע היא מרגישה כך. במשך חייה הארוכים היא נאלצה לראות את כל יקיריה מתים, וקברה את אמה ואביה, את בעלה, את שני אחיה, ואפילו את ילדיה. את אחד מהם איבדה כשהיה בן שש, ומהבת שנותרה לה נפרדה בשנה שעברה בגיל 104. הנחמה היחידה שלה בימים אלו הם חמשת נכדיה ושישה עשר ניניה.

תחגוג בקרוב 129 שנים. תעודת הזהות של קוקו
תחגוג בקרוב 129 שנים. תעודת הזהות של קוקו



"אין מושג איך חייתי עד עכשיו"

זה נשמע בלתי יאמן שמישהו מסוגל להגיע לגיל כזה, אבל לפי הדיווחים המקומיים, הממשל הרוסי בכבודו ובעצמו טען שזהו גילה המדויק וכי היא נולדה בראשון ביוני 1889. כמובן שבשל גילה, שואלים אותה ללא הרף מה הסוד שלה לחיים ארוכים ועל כך היא עונה: "אני רואה אנשים שחיים הרבה שנים ועושים ספורט, אוכלים בריא, שומרים על כושר, אבל לי אין מושג איך חייתי עד עכשיו. זה רצון האל. לא עשיתי דבר כדי שזה יקרה". יחד עם זאת היא חושבת שאולי העובדה שנמנעה מבשר וממרקים כל חייה ואכלה מאכלי חלב תוססים, עזרה לה לחיות יותר מהרגיל. אבל כאמור היא לא רואה את העובדה שחייה המון שנים כדבר חיובי, ואמרה ש"אני עייפה. חיים ארוכים הם לא מתנת האל אלא עונש שהוא העניק לי".

למרות החיים הקשים שהיו לה, קוקו כן מסוגלת להיזכר בכמה רגעים טובים. לדבריה, כשהוריה היו בחיים זו הייתה תקופה טובה ו"לפחות איתם הייתי מאושרת". מעבר לכך, היא מסוגלת להתנחם מעט בכך שהיא מצליחה לשמור על עצמאות יחסית ויכולה לאכול וללכת לבדה ולדבר ללא קושי. בנוסף לכך מצבה הבריאותי טוב, מלבד ראייתה. קוקו סיפרה שלפני שבעלה נפטר הוא החל להשתגע ולהכות אותה, ופצע אותה בעינה. מאז ראייתה הולכת ומדרדרת.
 

לא יודעת איך הגיע לגיל הזה. ביתה הצנוע של קוקו
לא יודעת איך הגיע לגיל הזה. ביתה הצנוע של קוקו