מאז תחילת האנושות, גברים ניסו לפצח את החידה הגדולה בעולם: מה נשים רוצות. הם ערכו המוני מחקרים בנושא אבל הצליחו לגרד רק מעט את פני השטח, בלי להגיע לתובנות של ממש. אך כעת, חוקרים מבריטניה טוענים שמצאו לפחות חלק מהתשובה לאחד הנושאים המסתוריים בעולם, וזו הפתעה גדולה לכולם.



על פי המחקר שערכו החוקרים, מאוניברסיטת קיימברידג', נשים רוצות גברים עם רגליים ארוכות אבל לא ארוכות מידי, וזו בשורה טובה למי שעומדים בקריטריונים. הסיבה שעומדת מאחורי זה לטענתם היא אבולוציונית, וגברים עם פרופורציות כאלו הם מושכים יותר עבור נשים כי הם נתפסים כבני זוג פוטנציאלים מוצלחים יותר.
 
אל המסקנות הללו הגיעו החוקרים לאחר שבדקו את רמת האטרקטיביות של רגליים של גברים בפרופורציות שונות על קבוצה של 341 נשים מארה"ב. הנשים התבקשו לתת לכל זוג רגליים ניקוד של מ-1 עד 7, כשאורך הרגליים נמדד מהירך ועד הקרסול. על פי הממצאים, גברים עם רגליים מעט ארוכות מהממוצע דורגו כאטרקטיביים ביותר.

"יחס בין הרגליים לשאר הגוף שהוא מעט מעל הממוצע נמצא כקשור לסטטוס סוציו-אקונומי גבוה, תזונה טובה ויציבות התפתחותית, כמו גם התייעלות ביו- מכנית בזמן תנועה",  הסביר ד"ר ויליאם סקיילארק, שעמד בראש המחקר שהתפרסם בכתב העת Royal Society Open Science. "ההעדפה שנצפתה לרגליים מעט ארוכות מהממוצע מתאימה לרעיון שפרופורציות כאלו משדרות את כשירותו של בן זוג פוטנציאלי".
 

מנגד, רגליים שסטו במידה ניכרת מהממוצע, בין אם היו ארוכות או קצרות מאוד, נקשרו לבריאות רעועה. בכל הנוגע לבעלי רגליים ארוכות מאוד, החוקרים מצאו קשר בין תכונה זו לבין נטייה לבעיות גנטיות, בעוד שרגליים קצרות נקשרו לנטייה לחלות בסוכרת, מחלות לב, לחץ דם גבוה ודמנציה.

via GIPHY

אגב רגליים, נשים רבות יוכלו להעיד שהן לא אוהבות גברים עם רגליים רזות, עד כדי כך שזה יכול להוות "דיל ברייקר" של ממש. מומלץ לחוקרים לעשות מחקר גם זה בהמשך.