זה לא יפתיע אף אחד שפוליטיקאים נוטים לשקר במהלך קמפיין הבחירות שלהם, כדי לזכות בכמה שיותר קולות וכמובן להיבחר. ברוב המקרים, אנשים לא יעשו דבר בנידון, גם כשיגלו שההבטחות שהובטחו להם לא התממשו. במקרים אחרים, אנשים יפעלו בנידון, בדיוק כפי שעשו תושבי עיירה מאוכזבים ממקסיקו.



על פי דיווחים בכלי התקשורת המקומיים במקסיקו, אלפונסו הרננדז מונטיאל, ראש העיר של צ'יצ'יקילה פואבלה, נחטף השבוע בידי תושבי עירו, בגלל שלא קיים את ההבטחות שהבטיח במהלך קמפיין הבחירות שלו. בתמורה לשחרורו, דרשו כופר כגובה עלות קמפיין הבחירות השקרי שלו. אומנם נותרו למונטיאל חמישה חודשים עד סיום כהונתו, אבל האזרחים שבחרו בו הבינו שהוא לא יעשה כבר את מה שאמר שיעשה.



אי לכך, הם החליטו לפעול בצורה קיצונית ומסוכנת וחטפו אותו. על פי העיתון El Sol de Puebla, התושבים ארגנו תחילה הפגנה המונית מול בניין העירייה, תוך שהם מטיחים האשמות נגד מונטיאל על שלא מילא את תפקידו. לא ברור אם זה היה מתוכנן או נעשה בלהט הרגע, אך בשלב כלשהו התושבים חטפו את ראש העיר ואת צוותו והחזיקו בהם כבני ערובה בבניין העירייה.


ערכו הפגנה נגד ראש העיר וחטפו אותו
ערכו הפגנה נגד ראש העיר וחטפו אותו


פה אחד, התושבים אמרו שאינם יכולים להאמין למילה אחת שיוצאת מפיו של ראש העיר, ודרשו תמורת שחרורו ושחרור צוותו את מלוא סכום הקמפיין: 10 מיליון פזו (506,000 דולרים). את הכסף, טענו, ישקיעו עבור ביישום כל הפרויקטים שהיה אמור לעשות. לגבי מה שקרה בהמשך הדעות חלוקות, אך ידוע שמונטיאל וצוותו הוחזקו כלואים כעשר שעות.

על פי גרסה אחת שפורסמה בכלי התקשורת המקומיים, מונטיאל שוחרר לאחר שהסכים לשלם רק 3 מיליון פזו (152,000) באותו הרגע, והבטיח שישלם את השאר במהלך הימים הבאים. למרות שאמרו שאינם מאמינים לו, המפגינים הסכימו לשחרר אותו ואת צוותו על סמך זאת. אבל גרסה אחרת גורסת שגורמים בכירים בעירייה מכחישים שהתשלום הזה התבצע, וטענו שהמפגינים שחררו אותו לבסוף מרצונם. על פי החשד, הגורמים הבכירים הכחישו כל זאת כדי שלא יאלצו לנקוט באמצעים נגד תושבים רבים בקהילה, על כך שחטפו ראש עיר ודרשו כופר על מנת שישוחרר.