מכירים את התחושה הזו שכל דבר כיפי בעולם הזה הוא לא חוקי, מסוכן, משמין או לא בריא? ובכן, לפחות אחד מהדברים האלו יצא רשמית מהרשימה, וזו בשורה מעולה לכל אוהבי גומי הלעיסה. על פי מחקר חדש מסתבר שמסטיק עוזר לשרוף יותר קלוריות, מעלה את קצב הלב ועוזר לרדת במשקל. הוא גם גורם להפעלה רבה יותר של שרירים ולהליכה מהירה יותר. 



אל המסקנות הללו הגיעו חוקרים מאוניברסיטת ואסדה בטוקיו, שרצו לבדוק את ההשפעה של לעיסת מסטיק על הגוף בזמן הליכה. הם עשו זאת על ידי כך שחילקו 46 משתתפים, בני 21 עד 61 לשתי קבוצות. מהמשתתפים בקבוצה הראשונה הם ביקשו ללעוס שתי חתיכות מסטיק בזמן הליכה בקצב רגיל, במשך 15 דקות ולאחר שעת מנוחה. המשתתפים בקבוצה השנייה התבקשו לעשות אותו הדבר, רק שבמקום ללעוס מסטיק הם התבקשו לבלוע אבקה שהכילה את כל המרכיבים של המסטיק.



ללעוס כל הדרך לדיאטה


מניתוח התוצאות, שפורסם בכתב העת Eating Behaviours, החוקרים גילו שקצב הלב של אלו שלעסו מסטיק היה גבוה יותר, דבר שנקשר במחקרים קודמים כמסייע לירידה במשקל. בממוצע, קצב הלב וכן השינוי בקצב הלב במעבר ממנוחה להליכה, היה גבוה במידה ניכרת אצל הקבוצה שלעסה מסטיק. בנוסף לכך, לגיל ומין המשתתפים הייתה גם כן השפעה, וגברים בגילאים 40 זכו למרב ההטבות של לעיסת מסטיק תוך כדי הליכה. משתתפים אלו הלכו רחוק יותר ומהר יותר, הוציאו יותר אנרגיה והיו בעלי קצב הלב הגבוה ביותר מבין כל המשתתפים.  


רוצים לרזות? תלכו ותלעסו. אילוסטרציה: אינגאימג
רוצים לרזות? תלכו ותלעסו. אילוסטרציה: אינגאימג


"לעיסת מסטיק תוך כדי הליכה משפיעה על מספר תפקודים פיזיים ופיזיולוגיים בקרב גברים ונשים בכל הגילאים", הסבירה ד"ר יוקה האמאדה שעמדה בראש המחקר. "המחקר שלנו מצביע על כך שלעיסת מסטיק תוך כדי הליכה מאריכה את מרחק ההליכה ומעלה את כמות האנרגיה המוצאת, בעיקר בקרב גברים בגילאי העמידה ומעלה". 
 
כמו שקורה בכל מחקר, גם לזה היו מבקרים, שהזהירו שלעיסת שמסטיק בלבד לא תעזור לרדת במשקל, ושיש צורך לעשות פעילות גופנית באופן קבוע ולדאוג לתזונה מאוזנת.