כל מי שראה סרטי וסדרות מאפיה מימיו וודאי חושב שסחר בסמים נעשה בידי כנופיות גברים מחוספסים וחמושים, כשהנשים הן דמויות שוליות. אבל במציאות דברים נראים אחרת לגמרי, כמו שקרה לאחרונה באוסטרליה כשנחשף שדוגמנית הייתה ה"מוח" מאחורי אימפריית סמים. הדוגמנית, נטשה ברלין, מואשמת בהפצה וייבוא של סטרואידים, הורמוני גדילה וטסטוסטרון באוסטרליה, לצד בן זוגה דילן שו.



השניים נתפסו ב-2016 בתום חקירה של שנתיים, לאחר שרשויות המכס פשטו על דירתם וכן עצרו משלוח סמים לו בני הזוג חיכו. במהלך המשפט נגדם בשבוע שעבר, בבית המשפט המחוזי של גוספורד, ברלין סיפרה כמה קל היה לה להקים את קרטל הסמים, אותו ניהלה מדירתה. השניים ציפו לקבל מכל משלוח "כמות דולה של כסף בכל פעם", בסכומים של בין 5,000 ל-10,000 דולרים לפחות.



את הסטרואידים ושאר החומרים האסורים ברלין ושו ייבאו במשלוחים ימיים מסין והפיליפינים, והפיצו אותם תוך שימוש בתוויות מטעות של חומרי ניקיון. על פי דיווח של ה"ניו יורק פוסט", ברלין ושו הואשמו בייבוא ואספקה של טסטוסטרון וסטרואידים אנאבוליים והורמוני גדילה, וצפויים להיכנס לכלא לחמש שנות מאסר לקראת סוף חודש יוני.


סיפרה על הקלות בהפצת הסמים. נטשה ברלין
סיפרה על הקלות בהפצת הסמים. נטשה ברלין

 
עורך דינה של ברלין סיפר לבית המשפט שהיא ספגה ביקורת רבה כשמעשיה נחשפו ואיבדה את עבודה כאחות וטרינרית. הוא הוסיף, בניסיון לגרום לבית המשפט לחוס עליה, מכיוון שהייתה לה ילדות קשה לאחר שהוריה התגרשו, וכן היא ספגה התעללות בגללה המראה שלה בצעירותה. הוא סיכם גם שהיא "לא הייתה מודעת לחומרת העבירות שלה". בשלב זה, לא נראה שצוות בית המשפט התרגש מסיפורה הטראגי.

כאשר הם נתפסו, מפקד כוחות ההגירה ואכיפת המכס אנתוני סיבאק סיפר בזמנו שלכידתם היא ניצחון משמעותי לרשויות לאכיפת החוק: "הסמים הללו עלולים לגרום להשפעות חמורות על המשתמשים ואנחנו מחויבים להגן על הקהילה שלנו על ידי החרמת ייבוא לא חוקי של סמים מסוכנים אלו. אם אתה מייבא סטרואידים או סמים דומים ללא היתר אתה עובר על החוק ותאלץ לשאת בתוצאות".
 
יאלצו למצוא מקורות פרנסה אחרים. ברלין ושו
יאלצו למצוא מקורות פרנסה אחרים. ברלין ושו