כבר אלפי שנים שאנשים ברחבי העולם מחפשים אחר האי האגדי אטלנטיס, אותו הזכיר אפלטון בשנת 350 לפני הספירה. בכתביו הוא סיפר על ציביליזציה משגשגת שהוחרבה בידי האל זאוס בשל חמדנות ואנוכיות התושבים. על פי התיאורים שלו האל זועם הנחית עליה רעידת אדמה או התפרצות הר געש והשמיד אותה כליל, ומה שנותר ממנה שקע ואבד במעמקים.

למרות שחוקרים ומדענים בימינו טוענים שמדובר באגדה בלבד, זה לא מונע מאנשים להמשיך לחפש הוכחות לכך שהיא אכן הייתה קיימת. לפי אפלטון האי הקסום אמור להיות "מעבר לעמודי הרקולס", שזה באזור מיצר גיברלטר, אבל בינתיים לא נמצא ממנו שום זכר במקום. עם זאת, שני חובבי על טבעי מפורסמים טוענים שמצאו אותו במקום אחר, וגם יש להם הוכחות. השניים, בלייק ובראט קאזינס, העלו סרטון בו הם מסבירים שמצאו הוכחה לקיומו של האי האגדי בתמונות מגוגל ארת', בקרבת האי שיקגוף, אלסקה.  

"האם אלו פירמידות מתחת למים?. מצאנו מבנה ייחודי בגוגל ארת'" הם מספרים. "בשלב זה אנחנו מנסים לבדוק מה זה בדיוק. זה נראה כמו אותו דפוס של הפירמידות של גיזה. האם זו סוג של תרבות אבודה מחוץ לחוף אלסקה?". הם הוסיפו ש"יש מי שטוענים שזה אטלנטיס", והסבירו שסביב הפירמידה ניתן לראות בבירור שבילים או מסלולים שמובילים אליו.
נכון לעכשיו, הסרטון שלהם כבר הספיק להפוך לוויראלי וזכה לפופולריות רבה, בעיקר בקרב חובבי על טבעי ותאוריות קונספירציה. עם זאת, התגובות אליו היו מעורבות, ולצד המשבחים היו לא מעט גולשים טענו שהתמונות ערוכות בוודאות.