בימינו, אין זמן שהוא לא זמן טוב לסלפי - בין אם אנחנו בשירותים, במקלחת, במיטה או בלוויה, הכל הולך. אבל מה קורה אם אנחנו מתעוררים ולא זוכרים שצילמנו את עצמנו? אנחנו תמיד יכולים להפיל את האשמה על גורם על טבעי כמובן. לפחות זה מה שעשתה אישה אחת מאנגליה, שטוענת שרוח רפאים צילמה אותה בזמן שישנה.



כאשר דברה דמטריו מניוקאסל עברה על התמונות בסמארטפון שלה היא קפאה מפחד. היא בדיוק שכבה במיטה והתכוננה ללכת לישון, כשהבחינה בצילום שלה מהלילה הקודם בו היא נראית ישנה. דמטריו, גרושה ואם לשניים, נזכרת ברגעי האימה ובצמרמורת שאחזה בה: "לא היה אף אחד אחר בבית באותו הזמן. הייתי מבועתת לחלוטין מהגילוי". כשסיפרה לחבריה, הם הפצירו בה לפנות למשטרה במחשבה שאולי מדובר בפורץ.


 
אבל דברה סרבה, בטענה אין שום סיכוי שאדם בשר ודם צילם אותה. היא סיפרה לכלי התקשורת בבריטניה ש-45 דקות לפני שהתרחש המקרה הבן הבכור שלה הלך לעבודה, והבן השני בכלל היה בבית של אביו. "התמונה גם לא הייתה בסמארטפון בבוקר ולאף אחד אין מפתח לבית שלי", הסבירה והוסיפה שהבית היה נעול ולא היו שום סימני פריצה. "אני יודעת שלא אמורים לעשות את זה, אבל הסמארטפון שלי היה תחת הכרית שלי כשנרדמתי. הוא עדיין היה שם בבוקר למחרת".

בטוחה שלא היה אף אחד בבית בזמן שישנה. התמונה שצולמה בידי רוח הרפאים
בטוחה שלא היה אף אחד בבית בזמן שישנה. התמונה שצולמה בידי רוח הרפאים

 
לאחר שדברה התאוששה מההלם הראשוני, היא בחנה את הצילום היטב כדי לנסות להבין מה בדיוק קרה: "הסתכלתי על התמונה ואפשר לראות ששתי הידיים שלי בצידי הגוף שלי, אז אין סיכוי שזה היה סלפי. העיניים שלי גם פקוחות למחצה, אם מישהו אחר היה בחדר הייתי שמה לב לזה". היא החליטה לפרסם את הצילום של מה שהותיר אותה "מפוחדת ומודאגת", בתקווה שאולי מישהו יוכל לעזור לה לפתור את התעלומה. 

לשמחתה הרבה, הסיפור שלה עורר עניין רב וזכה לניתוח מצד חוקר העל טבעי, סמי רולינסון. לטענתו, דמטריו צודקת ואין ספק שמדובר במשהו שלא מהעולם הזה: "רוחות רפאים עושות דברים כדי ללכוד את תשומת הלב שלנו. אם מישהו קרוב אליה נפטר בשנה האחרונה, אולי הוא מנסה ליצור איתה קשר". בהקשר לזה, דברה הסבירה שאומנם לא איבדה אף אדם קרוב בזמן האחרון, אבל היא בכל זאת חושבת שמדובר בקרוב משפחה. 

לטענתה זה גם לא הפעם הראשונה שמשהו מוזר כזה קורה לה. זמן מה לפני המקרה הזה, היא הבחינה ברוחות רפאים של בני משפחה בתמונות מיום ההולדת של אחד מבניה. יחד עם זאת, דמטריו לא פירטה האם צרכה אלכוהול או סמים בלילה בו "צולמה", או האם היא נוהגת לצרוך חמורים כאלו על בסיס יומי.
 

via GIPHY