אישה ממוסקבה, שרק רצתה לשמח את בעלה, שילמה על כך בחייה, לאחר שנכנסה לניתוח פלסטי ממנו לא יצאה. האישה, גלינה רקושינה, 30, רצתה לעבור ניתוח להגדלת חזה כדי להפתיע את בעלה, אך במהלכו נכנסה לתרדמת ממנה לא התעוררה, עד שמתה לבסוף 13 חודשים לאחר מכן. על פי הדיווחים בכלי התקשורת ברוסיה, גלינה היא רק אחת מתוך רבות שמותן נקשר להעדר רגולציה על קליניקות לניתוח פלסטי בעיר.


לאחר מותה, אחת מחברותיה סיפרה שרקושינה, אם לילדה בת עשר וילד בן שש, רצתה לעבור את הניתוח כדי לתקן את "הנזק" שנגרם לה מהלידות. "היא חסכה כסף בסתר עבורו", סיפרה. גלינה הגיע לאחת הקליניקות במוסקבה באפריל אשתקד, שם המצב החל להשתבש עוד בהתחלה והיא נכנסה לדום לב מיד לאחר שהורדמה.

על פי דיווח של רשת הטלוויזיה הרוסית Ren TV, היא נותרה ללא השגחה כמה דקות עד שהרופאים ביצעו בה החייאה, מה שגרם לה לנזק בלתי הפיך: "הלב שלה חדל לפעום במשך יותר משלוש דקות, עד שהרופאים החלו להחיות אותה. המוח שלה היה ללא חמצן במשך זמן רב מדי".

הורדמה לקראת הניתוח ולא התעוררה יותר. גלינה רקושינה
הורדמה לקראת הניתוח ולא התעוררה יותר. גלינה רקושינה



לאחר שהצליחו להחזיר לה דופק, גלינה הועברה לבית חולים אחר, אך נכנסה לתרדמת ממנה לא התעוררה. "כולנו קיווינו וייחלנו לנס", סיפרה אחת מחברותיה. "אלוהים לקח אותך. אנחנו אוהבים אותך נוחי על משכבך בשלום". 

זו כאמור לא הפעם הראשונה שמקרה כזה מתרחש, והרשויות חוקרות כבר זמן מה את איכות חומרי ההרדמה והתרופות במרפאות לניתוחים פלסטיים בעיר, מתוך חשש שאין על כך פיקוח. המרפאה בה נותחה גלינה נחקרת גם היא בימים אלו, כשהחשד הוא שהתנהלה כמו רבות באופן לא חוקי.