ברוב המדינות, ניאוף ובגידה אומנם נתפסים כאקטים לא מוסריים אבל הם לא נחשבים לעבירות שניתן להעמיד עליהן לדין. יחד עם זאת, יש מקומות בעולם שאפשר לתת עונשים כבדים על מעשים כאלו, ולא אחת אנשים חטפו קנסות ואף נכנסו על כך לכלא. זה בדיוק מה שקרה לאחרונה לגבר בן 34 מזימבבואה, שנתפס במיטה עם אישה נשואה של קולגה, וכעת ישלם לו פיצויים. יחסית לעונשים שניתן לתת על מעשיו, אפשר לומר שהוא יצא בזול.



לפי עדותו של הבעל, קהירו קאזימבה, בבית המשפט, הוא חזר יום אחד הביתה ומצא את הקולגה שלו, אייזק קאוליה, במיטה עם אשתו. הוא הורה עליו להתלבש ולקח אותו בכוח לתחנת המשטרה, וביקש לפתוח נגדו חקירה. קאוליה מצידו הכחיש ששכב עם האישה, וטען שמדובר בעלילת שווא מצד קאזימבה כי הוא חייב לו כסף רב.



הבעל טען שמצא את הקולגה במיטה עם אשתו. אילוסטרציה: אינגאימג
הבעל טען שמצא את הקולגה במיטה עם אשתו. אילוסטרציה: אינגאימג


הוא הסביר שהתקשר אליו כדי לדרוש את הכסף, אך אשתו ענתה והזמינה אותו אל ביתם. הוא נזכר שהיא ביקשה שיכניס את האופניים פנימה שלא ייגנבו. על פי חדשות faceofmalawi, קואליה סיפר בבית המשפט שכשהגיע הבין שהאישה מנסה לקנות זמן לקאזימבה כדי לפעול נגדו, ולטענתו זמן קצר לאחר מכן ארבע גברים הגיעו לבית והכו אותו. לאחר מכן קאזימבה הגיע גם הוא והחל להאשים אותו ששכב עם אשתו, למרות שהשניים ישבו בסלון.

לצערו הרב, כל זה לא שכנע את בית המשפט, והעדות של האישה על כך שהשניים ניהלו רומן במשך זמן רב בהחלט לא עזרה. השופטים גם תהו למה קואליה הכניס את האופניים אם תכנן רק לקחת את הכסף, אלא אם כן היו לו תכניות לעשות דברים נוספים. למרות ששני הטיעונים היו משכנעים, השופטים החליטו שקואליה משקר והאשימו אותו בניאוף, והורו לו לשלם לקאסימבה פיצויים בסך של כ-2,800 דולרים. זאת בהתאם לחוק במדינה, שכמו מדינות אחרות באזור אוסר על יחסי מין בין אנשים שאינם נשואים, וכן גם על בגידה וניאוף.