אנחנו חיים בתקופה בה גירושים הפכו לדבר טבעי ונפוץ מאוד, כמעט כמו לעשות מקלחת או ללכת לשירותים. אבל בעוד בדרך כלל אנשים מתגרשים בגלל בגידה או חוסר אהבה, יש מי שעושים זאת בגלל הסיבות הכי הזויות. כך למשל קרה לאחרונה בניירובי, קניה, כשאישה אחת ביקשה לפרק את החבילה כי הבעל לא קנה לה קרם לחות לגוף.

בבית המשפט השבוע, הסבירה מארי ניינאצ'וקה, אם לילד, שבעלה וינסנט נכשל במילוי תפקידו כבעל ולכן היא לא רוצה להיות יותר אישתו. מה היא מחשיבה כמילוי תפקידו? קניית קרם לחות, מסתבר. אם היו לה סיבות נוספות לחוסר הרצון להישאר איתו היא שמרה אותן לעצמה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, הדרמה החלה כשוינסנט, שעובד כשליח, חזר יום אחד הביתה מעבודתו ונדהם לגלות שאישתו אורזת את חפציה. השמועה נפוצה במהירות שיא, ולמקום הגיעו שכנים מודאגים שניסו לשכנע אותה להישאר ולנסות ללבן את הדברים עם בעלה.


"מארי התחננה בפני בעלה שיקנה לה קרם לחות לגוף במשך שבועיים שלמים אך לשווא", סיפר אחד השכנים. "הוא התעלם מהבקשה שלה לחלוטין, לכן היא החליטה לעזוב את הבית". כל המילים שבעולם לא עזרו ומארי הנחושה טענה שהיא חייבת להתגרש מוינסנט בגלל שהוא לא אחראי. הוא מצידו, טען שהיא עזבה בגלל שאחד השכנים הסית אותה נגדו, ובלעדיו אולי היו מצליחים להתגבר על המכשול. לדבריו, הוא הסביר למארי שמצבם הכלכלי לא מאפשר לו להיענות לבקשתה למרות שרצה מאוד.

"אני מחזיר בימים אלו הלוואה שלקחתי, והבטחתי לה שאקנה לה את הקרם ברגע שאסיים", סיפר. "אבל היא לא הקשיבה בגלל השכן. ניסיתי לשכנע אותה להישאר אבל היא סרבה, והאשימה אותי בחוסר אחריות. אבל אני לא חסר אחריות". בשלב זה, השניים גרושים רשמית על פי חוק. נוכל רק לקוות שבעלה החדש של מארי ( אם תתחתן שוב) ידע מה טוב לו וימלא את הבית שלהם בקרם לחות לגוף. או שהיא תעשה מה שעושה כל אישה אחרת ותקנה לעצמה.