ראיון כזה עוד לא היה: פעמים רבות נטען כי חתולים הם חיות מחמד קנאיות שדורשות תשומת לב רבה, אבל נדמה כי האפשרות הזו לא עלתה במוחו של ד"ר יז'י טרגלסקי כאשר העניק ראיון חשוב אודות המצב בפולין לערוץ הטלוויזיה ההולנדי NTR. מה שהיה אמור להיות ראיון רציני, העוסק במתחים הפוליטיים בפולין, הפך לסנסציה אינטרנטית לאחר שליסיו, החתול הג'ינג'י של האקדמאי, התעקש להפריע והחל לטפס על בעליו.




 
החתול הג'ינג'י, שישב על שולחן לצד טרגלסקי בזמן שהתראיין, הניח את כף רגלו על כתפו של בעל הבית, ואז החל לטפס על גבו ועל כתפיו. המרואיין החליט שההצגה חייבת להימשך, ולא הפסיק את הראיון, גם לא לאחר שהחתול החל ללקק אותו ולעטוף את זנבו סביב פניו. כל זאת, בזמן שבעליו מעניק טיעונים רציניים הנוגעים לכך שרוב תחומי החיים בפולין עדיין נשלטים על ידי אנשי שירות הביטחון לשעבר, תוך שהוא מחזיק בזנבו של החתול הסורר כדי למנוע ממנו לכסות את פניו.
 

ד"ר טרגלסקי הוא אקדמאי מוכר בפולין ופעיל אנטי-קומוניסט בולט לשעבר, אך נדמה כי כעת התדמית שלו תיראה אחרת. העיתונאי ההולנדי רודי בומה שיתף את הראיון בטוויטר, ובמהרה הפך הסרטון לסנסציה ויראלית, וצויץ מחדש מעל 2,000 פעמים.

פולין עצמה עומדת בפני תהפוכות פוליטיות לאחר שהממשלה תקפה את בית המשפט העליון במדינה. עשרות אלפי פולנים יצאו לרחובות בשבועות האחרונים כדי למחות נגד חוק חדש שהוריד את גיל הפרישה לשופטים מ-70 ל-65, מה שאומר שכ-40 אחוז מכלל השופטים, כולל נשיא בית המשפט העליון, מחויבים לפרוש, אלא אם יקבלו אישור מהנשיא להישאר בתפקידם. המהלך, שנידון בהרחבה גם באיחוד האירופאי, נחשב לטיהור, במיוחד כאשר הממשלה שולטת בגוף שימנה את השופטים החדשים.