תמיד אומרים לנו שלהתחשב באחר זה חשוב, אבל סביר להניח שאף אחד לא יאשים אותנו אם לא נתחשב בעבריינים שמנסים להרע לנו. זאת כמובן מלבד חברת השכרת נכסים אחת מבריטניה, שביקשה מהתושבים לעשות בדיוק את זה -  להיפטר מהבריכה המשותפת מחשש שפורצים עלולים לטבוע בה. אם ניחשתם שהתושבים זעמו למשמע הבקשה ההזויה הזו, ניחשתם נכון.



הכל החל כשהקיץ הגיע לעיירה סטרוד, במחוז קנט, או אז קבוצת שכנים החליטה לאחד כוחות וקנתה יחד בריכה מתנפחת בסכום השווה ל-300 שקל. את הבריכה הם הציבו בגינה משותפת בשכונה, ושם בילו יחד, נהנו והתאחדו כקהילה. אך יום אחד לאחר שהשער של הגינה נשבר, הם החלו לקבל אזהרות מהחברה האחראית על הנכסים בשכונה, שטענה שכעת כל אחד יכול להיכנס לבריכה, מה שיוצר סכנה בריאותית וביטחונית.



אם לא די בכך, הם קיבלו הנחיות הזויות ובקושי הצליחו לעכל את שביקשו מהם לעשות. "בהתחלה הם באו ואמרו שאנחנו צריכים להיפטר ממנה, כי אם מישהו פורץ פנימה הוא עלול לטבוע בבריכה", סיפרה אחת התושבות בשכונה, מאריה יאנג, בת 47. לאחר מאבק לא פשוט הם הצליחו לשנות את הדרישות, אך המצב עדיין בכי רע: "אחר כך אמרו לנו שאנחנו יכולים להשאיר את הבריכה אם נוציא את המים ונרוקן אותה מאוויר כל לילה. אבל יש מחסור במים. זה בזבוז". מעבר לכך שלוקח שלוש שעות למלא את הבריכה, מדובר ב-5,000 ליטרים שיישפכו כל לילה אם התושבים ייכנעו לדרישות ההזויות של חברת ההשכרה.


 
ביקשו מהם להתחשב בפורצים. יאנג והבריכה
ביקשו מהם להתחשב בפורצים. יאנג והבריכה


בתגובה לזעם התושבים, מנהלת חברת ההשכרה MHS Homes, קולט מקני, אמרה שכחברה הם מחויבים לבטיחות של כל מי שיש לו גישה לגינה המשותפת: "בעוד זה ממש מקסים לראות אנשים שמתאחדים יחד כקהילה, אנחנו חייבים להיות בטוחים שכל מי שנכנס פנימה בטוח". מעבר לכך שפורצים יכולים ליפול פנימה, היא טענה שהבריכה מהווה גם סכנה לילדים.
 
על כל החששות שהעלתה החברה, יאנג הוסיפה שהשכנים כולם מוכנים לקחת אחריות על כל מה שיקרה. "אמרנו שנהיה מוכנים לכתוב על כתב ויתור ולקחת אחריות על כך", הסבירה. "אין סיכוי שאני עושה את מה שהם ביקשו, הם יצטרכו לגרור את הבריכה איתי עליה". על פי הדיווחים בכלי התקשורת בבריטניה נראה שהלחצים של התושבים כבר החלו לעבוד. נכון לעכשיו, החברה שוקלת לתת להם להשאיר את הבריכה כפי שהיא. בהצלחה.