זה לא חדש שאלכוהול הוא לא בריא ומומלץ לא לשתות ממנו יותר מידי, מאחר והוא פוגע במערכות רבות בגוף. אבל כעת מתברר שהוא מסוכן עבורנו ביותר מדרך אחת, ואפילו השהיה במחציתו עלולה לגרום לנזקים כבדים. זה נשמע הזוי, אבל זה בדיוק מה שגילה עובד בפאב במנהטן , שאיבד את הראייה בעינו לאחר שבקבוק בירת קורונה אקסטרה התפוצץ פניו. הוא תובע כעת את יצרנית הבירה על רשלנות ונראה שיש לו קייס די טוב.

התאונה האיומה קרתה כשגונזלו לואיס-מוראלס, 31, שם את בקבוק הבירה בתוך דלי קרח, במסגרת עבודתו בפאב "the frying pan", ביולי 2017. "הבקבוק פשוט התפוצץ באופן ספונטני וירה חתיכת זכוכית לתוך עינו השמאלית", סיפר עורך דינו ג'ון דנזי בבית המשפט. "כתוצאה מכך הוא נפצע באורח קשה, סבל מכאבים קשים ואיבד את הראייה באחת מעיניו".

התפקיד של מוראלס בפאב היה לדאוג שיהיו תמיד מספיק בקבוקי בירה בתוך הדליים עם הקרח, וזה בדיוק מה שעשה בזמן התאונה. "הכנתי את הדליים ושמתי ארבע בירות ראשונות באחד מהם", סיפר מוראלס ל"ניו-יורק פוסט". כשהוסיף את הבירה החמישית היא התפוצצה בפניו: "הייתי בהלם מוחלט. לא יכולתי לזוז. צעקתי לברמנית שתעזור לי, מתתי מכאבים".
 


מוראלס הובהל לבית החולים, אך למרות שקיבל זריקות מורפיום רבות לטענתו "איכשהו העין עדיין המשיכה לכאוב לי". הוא עבר שני ניתוחים בעין וגם נזקק לתפרים. בקרוב הוא אמור לעבור ניתוח נוסף להחלפת העדשה בעינו, בתקווה שזה יוכל להחזיר לו 20%-30% מהראיה. אבל כמו בכל ניתוח מן הסוג הזה, אין שום ערבות שהוא יצליח, וגם אם כן עדיין יסבול מקשיי ראייה כל חייו. 

מאז התאונה האיומה, מוראלס סיפר שהוא מתקשה לתפקד ובשל כך גם נותר מובטל. לדבריו הוא מתקשה לעזוב לבד את הבית כי הוא נוטה ליפול לעיתים קרובות, בעיקר כשמחשיך. "זה נורא, אני לא יכול לצאת לבד מהבית, אני צריך מישהו שכל הזמן יהיה לצידי", הסביר. "אני לא יכול אפילו למלא כוס בשתייה". אם לא די בכך, הוא גם "סובל מכאבי ראש קשים כמעט כל לילה וסחרחורות כשאני נחשף לאור שמש. אני לא יכול להסתכל על אור חזק מידי".
 
התאונה האיומה גם הותירה אותו בטראומה קשה, והוא פוחד פחד מוות מכל בקבוק זכוכית באשר הוא: "עכשיו בקבוקי זכוכית מלחיצים אותי, אני מרגיש שהם יכולים להתפוצץ בכל רגע נתון. אני משתדל להתרחק מהם".
 


בימים אלו, מוראלס תובע את יצרנית הבירה קורונה על רשלנות, בטענה שהם לא מפקחים על הליך הייצור שלהם ובכך מסכנים חיים. באשר לפאב בו עבד, אלו סילקו את הקורונה מאז התאונה והחליפו אותה בבירה נפיצה פחות. בשלב זה, לא ידוע אם מוראלס יגיש תביעה גם נגדם.