בימינו אנשים אמורים להיות רשאים לסיים את נישואיהם מתי שיבחרו ומכל סיבה באשר היא. אחרי הכל, אנחנו חיים במאה ה-21 וזה כבר ברור שבני אדם הם לא רכוש של אף אחד. אבל אידאל לחוד ומציאות לחוד, בפועל זה לא תמיד קורה, ויש מי שנאלצים להישאר עם בני זוגם, גם אם הם ממש לא סובלים אותם.

זה מה שגילתה לאחרונה טיני אוונס, 68, מבריטניה, כשבית המשפט קבע עבורה ש"נישואים אומללים" הם לא עילה לגירושים. היא אפילו פנתה לבית המפשט העליון, אך פעם אחר פעם השופטים הסבירו לה שכדי להתגרש היא צריכה את הסכמתו של בעלה, יו, 78, או למצוא סיבה טובה יותר לסיים את הנישואים.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת בבריטניה, אוונס נשואה לאיש העסקים המיליונר כבר 40 שנה, ויש להם שני ילדים גדולים, בשנות ה-30 לחייהם. לפני כשנה בגדה אוונס בבעלה, וב-2015 עזבה את ביתם המשותף, אז גם ביקשה להתגרש ממנו. כשסרב, פנתה לבית המשפט, שם טענה שנישואיה במשך הזמן הזה היו "אומללים וחסרי אהבה", ושבעלה גורם לה להרגיש "לא אהובה, מבודדת ולבד". 

מרגישה לא אהובה ובודדה בנישואיה. טיני אוונס, צילום מסך
מרגישה לא אהובה ובודדה בנישואיה. טיני אוונס, צילום מסך


אך כל זה לא הפריע ליו, שאמר שהוא לא מוכן לתת לה גט כי יש להם עוד כמה שנים טובות ביחד, ושאשתו סתם משועממת. עורך הדין שלו טען שיו "לא ראוי לביקורת על כך שהוא מנסה להציל את נישואיו. הוא לא מקבל את זה שהתנהגותו במהלך נישואיהם מצדיקה גירושים. הוא מקווה שיוכל להתפייס עם אשתו".
 
בעקבות החלטה זו רבים קראו לשנות את החוק, שדורש הוכחה לנזק מהותי שנגרם בנישואים, על מנת להתגרש. עורך הדין של אוונס, סיימון בקל, אמר שהרבה אנשים מתקשים להבין את הצעד הזה של בית המשפט. הוא הוסיף ש"טיני הרוסה מההחלטה הזו, שמשמעותה שהיא לא יכולה להתקדם בחייה ולחיות חיים נפרדים מבעלה". נכון לעכשיו, השופטים קבעו שתאלץ להישאר נשואה עד 2020, אז אולי תוכל לערער שוב, אם תמצא סיבה טובה להתגרש או שיו יתן לה גט.
 
הבעל, יו אוונס. צילום מסך
הבעל, יו אוונס. צילום מסך