יש מדינות בעולם שעניין העירום נתפס אצלם כמעשה חמור, ואם יתפסו מישהו מבצע מעשה קונדס הוא עלול להסתבך על כך בצרות צרורות. אחת המדינות האלו, באופן לא מפתיע, היא לבנון, וכשאירוע יוצא דופן קורה שם, רק אפשר לחשוב על העונש המבהיל שעשוי העבריין לספוג. ספרו את זה לצעירה שהרשויות שם רודפות אחריה, כחלק מתופעה של אנשים שמתפשטים בכביש ורוצים להעניש אותה במלוא החומרה.



הכל החל כאשר צעירה אחת, שבסך הכל רצתה להצחיק כשהתערטלה בפומבי, הפכה בין רגע למבוקשת במדינה. במהלך האירוע, שתועד בידי נהגים רבים, האישה נעמדה כשפלג גופה העליון מחוץ לרכב וחשפה את חזה לנהגים, בכביש המהיר היחיד בעיר צידון. רבים כמובן מיהרו לשלוף את הסמארטפונים, לצלם ולהעלות לרשתות החברתיות.



מהדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, זו לא פעם ראשונה שמשהו מוזר קורה בכבישים במדינה, ואלו מושכים אליהם הרבה צעירים שובבים שמנצלים את העובדה שאין במקום משטרה, כדי לבצע מעשי קונדס. באופן לא מפתיע, המטרה שלהם היא לרוב להפוך לסנסציית רשת והם שמחים על הפרסום.

 
הצעירה מורידה את החזייה שלה לעיני הנהגים בכביש. צילום מסך
הצעירה מורידה את החזייה שלה לעיני הנהגים בכביש. צילום מסך


כל זה לא נעלם מעיני הרשויות, ואלו קוראות להחמיר את האכיפה בכבישים. זיאד עאקל, מייסד המועצה הלאומית לבטיחות בדרכים, הפציר במשטרה לעצור את כל המעורבים בפעלול הזה. "המצב בכבישים הוא כאוטי, פשוטה קטסטרופלי", הסביר. "המשטרה צריכה לעשות מאמצים משמעותיים כדי לאכוף את החוק, לא רק כשמודבר במהירות מופרזת. מה שקרה הוא בלתי חוקי ולא אתי. יש לאכוף את חוק התנועה כדי למגר התנהגויות כאלו ".

חברה נוספת במועצה, ד"ר ג'ול בסיל, דרשה גם היא חקיקה נוקשה יותר בתחום. לדעתה, רוב מעשי הקונדס הם תוצאה של שימוש באלכוהול או בשל בעיות נפשיות: "רוב ההתנהגותיות האלו קשורות לבעיות פסיכולוגיות ולפעמים לנטייה להפר את החוק ולבצע התנהגות מסוכנת - כמו נהיגה תחת השפעת אלכוהול והסחת דעת". 
לרשויות זה הפריע, לאזרחים קצת פחות. הצעירה בפעולה, צילום מסך
לרשויות זה הפריע, לאזרחים קצת פחות. הצעירה בפעולה, צילום מסך

 
בניגוד לגורמים הרשמיים, האזרחים דווקא תמכו בזכותה של הצעירה להביע את עצמה, במדינה שחונקת את חירותה אזרחיה. אלו פנו לרשתות להביע את דעתם. "זה לא עניינו של אף אחד! זכותה לעשות מה שהיא רוצה", כתבה אחת, ואחרת  טענה ש"הם צריכים לתרגל את החוק על פושעים אמתיים, לא על צעירה שחושפת את החזה שלה". מגיב אחד, גבר כמובן, כתב: "אילו הייתי שר התיירות הייתי הופך את זה לחוקי. זה יעזור מאוד לענף תיירות".