בדרך כלל מדברים רק על הצד הזוהר של הניתוחים הפלסטיים, והרבה נשים (וגברים) שעברו הליך כזה מספרות רק עד כמה זה שינה את חייהן לטובה. אבל במציאות הרבה דברים יכולים להשתבש במהלך הניתוח, וגם אחריו, ולגרום לנזק בלתי הפיך ואף למוות. דוגמנית מאוסטרליה חשפה לאחרונה איך ניתוח הגדלת החזה שעברה הרס את חייה וגרם לה לחלות לאחר שגופה דחה את השתלים.


בסרטון שהעלתה לערוץ היוטיוב שלה, סיפרה קריסה פוקאס, 27 כי החליטה כעת להוציא את השתלים, ארבע שנים אחרי הניתוח, לאחר שנתקלה בכמות אדירה של סיבוכים רפואיים. הבעיה הכי גדולה שלה,הייתה שבמשך תקופה ארוכה לא היה לה כלל מושג שהשתלים הם המקור לכל התחלואים שלה. היא החלה לסבול מליקויי ראיה,  אקנה חריפה, כאב כרוני, הזעות ליליות, אובדן שיער, בעיות עיכול וריח גוף רע.


"סבלתי מראייה מטושטשת שבאה והלכה והרגשתי כמו אישה זקנה", הסבירה פוקאס. "היו לי כאבים בירך, כאבי גב. לא הבנתי למה אני מרגישה ככה. כל הבעיות האלו גרמו לי להרגיש כאילו אני נמצאת בתוך גוף של קשישה בת 90".

היא עברה המון בדיקות כדי להבין מה לא בסדר איתה, אבל כולן יצאו תקינות ומבחינה טכנית היא הייתה בריאה: "אבל לא הייתי. התחלתי להזיע בלילות, עד למצב שהייתי ספוגה בזיעה. היית קמה באמצע הלילה לשים מגבת תחתי כי הייתי מלאה מים ורעדתי", סיפרה. "גם היו לי כאבים בחזה, בעיות בכליות, סחרחורות קשות, סבלתי מנשירת שיערת ואקנה".
 

למרבה המזל, לבסוף התברר שהשתלים הם מקור כל בעיותיה, ושהמערכת האוטו-אימונית שלה הגיבה לחפץ הזר בגופה, וניסתה להגן עליה מפניו: "הגוף לא זיהה את זה כחלק ממנו אז הוא התחיל לתקוף לא רק את השתלים, הגוף שלי כל הזמן נלחם בעצמו. לא היה לי מושג שזה בגלל זה". על ההחלטה להסיר את השתלים הסבירה: "לא חשבתי שאי פעם אוציא אותם, מעולם לא שקלתי זאת. אבל ככל שחקרתי את הנושא וככל שדיברתי עם אנשים, כל הסימנים הצביעו על כך שאני צריכה לעשות את זה". 

היא הוסיפה שהיא מקווה שהעובדה ששיתפה את הסרטון הזה תגרום לנשים אחרות לחשוב היטב לפני שהן מחליטות לעבור ניתוח כזה. כמובן שלא בכל מקרה יש דחייה של השתלים, אבל אף פעם לא מדובר בהליך שהוא בטוח לחלוטין.