הם אהובים ברחבי העולם ונחשבים לפריט הכרחי לקיץ, וכמובן שגם בישראל כפכפי האצבע זכו למקום של כבוד, בים וגם ביבשה. אבל מעבר לכך שהם זולים ונוחים, יש להם גם צדדים פחות יפים שהרבה אנשים מעדיפים לשכוח. כמו למשל העובדה שהם ממש לא בריאים לגב ולכף הרגל, וכן עלולים לגרום לאנשים להחליק ולהיפצע קשה, ולפעמים זה גם עלול להיגמר במוות.

זה אמנם נשמע כמו תרחיש הזוי לחלוטין, אבל זה בדיוק מה שקרה לריצ'ארד בסט, מוויילס, כשעשה דרכו חזרה הביתה מבילוי בפאב. על פי הדיווחים בכלי התקשורת בבריטניה, בסט בן ה- 44 בילה בנעימים עם חבריו בפאב המקומי, כפי שעשה פעמים רבות בעבר. לאחר מכן הלך ברגל לביתו, שהיה לא רחוק משם, כשלפתע החליק על הכפכפים שלו, איבד את שיווי המשקל ופגע עם ראשו בקרקע.
 
אחד מהחבר'ה ואהוב על כולם. ריצ'ארד בסט
אחד מהחבר'ה ואהוב על כולם. ריצ'ארד בסט


הוא נמצא בשעות הבוקר המוקדמות בידי אדם שטייל עם כלבו, והובהל במצב קשה לבית החולים. על פי חדשות "וויילס און ליין", בסט סבל מפציעות ראש קשות וחובר למכשיר הנשמה והרופאים נלחמו להציל את חייו. למרבה הצער, למרות המאמצים, הוא נפטר זמן לא רב לאחר מכן.

הוריו השבורים של בסט סיפרו שהוא היה אדם מאוד אהוב, חם ו"אחד מהחבר'ה", שתמיד אהב להצחיק. להלוויה שלו הגיעו מעל אלף איש כדי לחלוק לו כבוד אחרון, והוריו הוצפו במכתבים וזרי פרחים מהמוני האנשים שהוא כה יחסר להם. "כולם אהבו אותו, הוא נגע בלבם של רבים", סיפרה אימו פאם. "אני עדיין המומה ממה שקרה ומתקשה לקבל את זה, יש זמנים שאני נמצאת בהכחשה ופעמים אחרות זה מכה בי מה שקרה לו".

אביו, בארי, סיפר שהבן שלו היה מסוג האנשים שתמיד עוזרים לאחרים. הוא נזכר ביום אחד שבו בסט ראה מישהו שישב לבד בפאב לאחר שהגיע למקום בשביל עבודה. בסט, לדבריו, הזמין אותו להצטרף אליו ואל חבריו כדי שלא יהיה בודד.
 
תמיד רצה לעזור ולהצחיק. ריצ'ארד בסט
תמיד רצה לעזור ולהצחיק. ריצ'ארד בסט