בדרך כלל, המטרה של המורים היא ללמד ולחנך את תלמידיהם כדי שבהמשך יוכלו להתקדם ולהצליח בחיים. אבל לא אחת קורה שהם מנצלים את מעמדם כדי לתת לתלמידיהם שיעורים בחינוך מיני, ולא כאלו שאושרו על ידי משרד החינוך. זה בדיוק מה שעשתה מורה מסקוטלנד, שהחליטה שבית הספר הוא המקום הטוב ביותר למצוא פרטנרים לסקס, ונתפסה מנהלת קשרים מיניים עם תלמידותיה.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת בסקוטלנד, אליזבת סמיילי, 37, נתפסה כשהיא שוכבת עירומה על מיטה עם תלמידתה בת ה-17, לאחר ביקור בית ספר בספארי. "נכנסתי לחדר אחרי הטיול וחיפשתי את חברה שלי. פתחתי את הדלת וראיתי את אליזבת שוכבת עליה עירומה. זה היה מאוד מביך. הצלחתי לראות בעיקר אותה", סיפרה חברה של הנערה. היא הוסיפה שבמהלך הטיול עצמו הן החזיקו ידיים ואפילו התנשקו. 

בשלב כלשהו מערכת היחסים של סמיילי עם התלמידה הגיעה לידיעת הנהלת ביתה הספר, והשבוע היא הופיעה בפני מועצת ההוראה הכללית של סקוטלנד, אשר תקבע אם תוכל אי פעם לחזור ללמד. נכון לעכשיו, סמיילי, מורה למוזיקה, מואשמת בפיתוי הנערה ובכך שקיימה איתה יחסים מיניים מספר רב של פעמים בין השנים 2012-2011. על פי החשד, סמיילי נתנה לנערה את מספר הסמארטפון שלה והוסיפה אותה לפייסבוק, והחלה לשלוח לה הודעות בעלות תוכן מיני מפורש.
 

מואשמת בניהול יחסים בלתי הולמים עם תלמידותיה. אליזבת' סמיילי
מואשמת בניהול יחסים בלתי הולמים עם תלמידותיה. אליזבת' סמיילי



מהר מאוד ההתכתבות פלשה גם למעשים, ולא אחת סמיילי נצפתה מתנהגת בצורה בלתי הולמת עם התלמידה. "הגענו איתה גם למסיבה פעם אחת במכונית שלה, אני הייתי מאחור והיא הייתה מקדימה. היא וסמיילי החזיקו ידיים", המשיכה חברתה. על פי עדויות שהתקבלו בשימוע שהתקיים נגדה, סמיילי קיימה יחסים מיניים עם תלמידות נוספות, כשבאחת הפעמים הזמינה את הקורבן וחברותיה לביתה כדי לשתות אלכוהול. 
 
כשמעשיה נחשפו, סמיילי הורחקה מיד מבתי הספר, ומההנהלה נמסר שהיא כבר לא עובדת שם יותר. אם תורשע, סמיילי תורחק לצמיתות מהמקצוע ורישיון ההוראה שלה יבוטל. בשלב זה המועצה קבעה כי סמיילי אינה כשירה ללמד וכי יכולת השיפוט שלה נפגעה. היא מואשמת בניהול יחסים בלתי הולמים עם תלמידותיה, וכן שימוש בהודעות ובפייסבוק על מנת ליצור יחסים בלתי הולמים עם שתי תלמידות נוספות. בנוסף לכך, היא מואשמת בניהול "שיחות בלתי הולמות בעלות אופי מיני" עם תלמידה בת 15. על פי החשד, סמיילי לא דיווחה להנהלה כשהנערה הגיעה ללימודים שיכורה, והתנשקה איתה מחוץ לבית הספר.