כבני אדם, יש לנו הזכות הבסיסית להיות בטוחים במרחב הציבורי מפני כל פגיעה באשר היא. למרבה הצער, יש הרבה אנשים שחושבים שמותר להם לקחת לנו את הזכות הזו, ומידי יום שומעים על אנשים שתוקפים אחרים - בין אם זה פיזית, מילולית או מינית. לאחרונה גבר בן 35 החליט לשים פס על זכויות אדם, ותקף מינית נוסעת במהלך טיסה, וכל זה עוד כשאשתו ישבה לידו.



המקרה המזעזע אירע במהלך טיסת לילה ללאס וגאס של חברת ספיריט אירליינס, כשפרבהו רמאמורתי ישב באמצע בין אשתו מצד אחד, וצעירה מהצד השני שישבה במושב הקרוב לחלון. אותה עת, הצעירה בת ה-22 ישנה, אך התעוררה לפתע ונחרדה לגלות את ידו של רמאמורתי בתוך מכנסייה הפתוחים ואת חולצתה לא מכופרת. היא מיד רצה לחלקו האחורי של המטוס לבקש עזרה מהצוות, אך בדרך לשם היה עליה לעבור לא רק את מי שתקף אותה מינית אלא גם את אשתו שישבה מרחק קצר מהמקום בו הותקפה.



החדיר יד למכנסיה של נוסעת במהלך טיסה. אילוסטרציה: אינגאימג
החדיר יד למכנסיה של נוסעת במהלך טיסה. אילוסטרציה: אינגאימג


 
בבית המשפט השבוע, התביעה הודתה לאישה על האומץ שהיה לה לדבר על מה שנעשה לה, מה שעזר לבסוף להרשיע את עבריין המין הנתעב. על פי ה"שיקגו טריביון", חבר מושבעים פדרלי הרשיע אותו פה אחד באשמת תקיפה מינית. הם גזרו על רמאמורתי, אזרח הודי שהגיע לארה"ב במסגרת עבודה, עונש מאסר כשלאחריו יגורש חזרה לארצו. 
 
לאחר מתן פסק הדין, עורך הדין מטעם התביעה, מתיו שניידר, אמר בהצהרה רשמית: "לכל אדם יש הזכות להרגיש בטוח כשהוא נוסע במטוס. לא נסבול כל התנהגות של מי שמנצל קורבנות פגיעים, ואנו שמחים שחבר המושבעים הסכים איתנו. אנחנו מעריכים את הצעירה על שהיה לה האומץ לדבר".
 
על פי כתב האישום נגדו, רמאמורתי פתח את חזייתה של הקורבן ואת חולצתה, ואז פתח גם את מכנסיה וניסה להכניס אצבעות לתוך התחתונים שלה. תחילה, הוא ניסה לטעון שלא עשה דבר. הוא הסביר שלקח כדורי שינה ושקע בשינה עמוקה, וכשהתעורר אשתו סיפרה לו שהמתלוננת ישנה והניחה ראש על ברכיו. אשתו ניסתה להגן עליו ואישרה את הגרסה הבדויה הזו, והוסיפה שהיא ביקשה להחליף מקומות כדי לא לשבת ליד הצעירה. למרבה המזל, הטענות הללו הופרכו כולן.