הפארקים של וולט דיסני נחשבים למקומות השמחים ביותר בעולם, אליהם נוהרים מידי שנה מיליוני ילדים, מבוגרים, קשישים ואפילו בעלי חיים. אבל דווקא במקומות הללו קורים דברים מאוד מאוד אפלים, שבהחלט לא עולים בקנה מידה אחד עם ה"וייב" המשפחתי שדיסני רוצה לשדר. השבוע למשל, לפחות 22 בני אדם הורעלו בטעות במלון בדיסנילנד, פריז, לאחר שהוכנסו כימיקלים לא נכונים לבריכת השחייה.



על פי הדיווחים בכלי התקשורת בצרפת, אורחים ואנשי צוות נזקקו לטיפול רפואי לאחר שסבלו בין היתר מקשיי נשימה ובחילה, לאחר ששהו בבריכה ב"מלון ניו יורק" ביום שישי האחרון. לפי החשד, עובדים בפארק הוסיפו בטעות למים אקונומיקה וחומצה גופרתית, תרכובת שגרמה להיווצרות של גז כלור. מדובר בחומר שרעיל בכל מצב צבירה, ובכמויות גדולות עלול להיות קטלני.




כשהוא במצב של גז, כלור עלול לגרום לכוויות בכל חלק בגוף איתו הוא בא במגע, בעיות בדרכי הנשימה, בעיות בקיבה וכאבים בחזה. אי לכך, אפשר להבין שבמקרה זה הנפגעים יצאו יחסית ב"זול". רובם טופלו בידי פרמדיקים במקום, מתוכם רק ארבעה פונו לבית החולים.

העיתון הצרפתי Le Parisien דיווח שצוותי כיבוי אש נאלצו לפנות את כל הקומה הראשונה של המלון, בה ממוקמת הבריכה, בשל פליטה גדולה מאוד של גז כלור. האורחים מוקמו בחדרים אחרים במלון, הרחק מהבריכה. כמו כן, מי הבריכה נוקזו והיא סגורה למבקרים בשלב זה. האירוע נמצא בימים אלו בחקירה.
 

גז כלור נחשב לחומר רעיל במיוחד, ולא לשווא הוא שימש כנשק כימי במלחמת העולם הראשונה. באמצעותו, הגרמנים הצליחו להרוג במהלך המלחמה חיילים צרפתים, קנדים ובריטים, לאחר שהפגיזו אותם בכמות אדירה של החומר. לצערם הרב, אויביהם הבינו במהרה שיש הרבה דרכים להתגונן מפני הגז, למשל נמצא שחיילים שנשארו בעמדותיהם נפגעו באורח קל יותר מאלו שרצו או ברחו. בנוסף, חיילים שעמדו או ישבו סבלו פחות מאלו ששכבו מכיוון שהגז הצטבר בקרבת הקרקע.