מורים אמורים לשמש דוגמה לתלמידים שלהם ולהיות מקור גאווה למוסד שמעסיק אותם. בתמורה, הם מתבקשים לעבוד קשה אבל לא מקבלים על זה יותר מידי כסף. מה עושים במצב כזה? לחפש עבודה נוספת כדי להשלים הכנסה, זה משהו שרבים נאלצים לעשות למרבה הצער. כך עשתה לאחרונה גם מורה מצפון קרוליינה, אך כשהנהלת בית הספר גילתה שהיא עובדת במקביל גם כמורה לריקודי מוט, היא הושעתה מיד מתפקידה.

מורת חטיבת הביניים, קנדיס מייסון, סיפרה על המצב האבסורדי אליו נכלאה, לחדשות ABC 11: "לא זיכיתי להערכה, עבדתי קשה מידי וקיבלתי משכורת נמוכה מידי, ועוד נזפו בי כשגילו על מקור ההכנסה הנוסף שלי". מייסון, אלמנה ואם לשניים, הסבירה שהייתה זקוקה נואשות למקור הכנסה נוסף כדי לפרנס את משפחתה וזה גם משהו שהיא מאוד נהנית ממנו: "עבדתי כל כך קשה כדי לוודא שאני יכולה לכלכל את בנותיי, והפרנסה שלי בסכנה בגלל שאני עושה גם משהו שאני אוהבת".

בית הספר לא אהב את העיסוק הנוסף שלה. מייסון, צילום דרך פייסבוק
בית הספר לא אהב את העיסוק הנוסף שלה. מייסון, צילום דרך פייסבוק



מייסון החלה ללמד לפני זמן לא רב בחטיבת הביניים של מחוז ווסט הוק, וזכתה במהרה לאהדה בקרב הורים ותלמידים כאחד. אך המצב האידאלי השתנה יום אחד, כשסרטון שהעלתה לפייסבוק, בו היא עוסקת בריקודי מוט, הודלף לחברי ההנהלה של בית הספר. מייסון זומנה מיד לשימוע ואולצה לצאת לחופשה בתשלום: "כשהושעתי זה היה נורא משפיל. המפקח, המנהל ועובד נוסף היו איתי בחדר ונזפו בי על הסרטון". על מקור ההדלפה אמרה: "זה נעשה בידי אדם זדוני שרוצה לגרום לי הראות כמו אדם רע".

במהלך אותה פגישה גורלית, חברי ההנהלה טענו שהיא הפרה את תקנון מוסד הלימוד, לפיו עליה להוות מקור דוגמה והשראה לתלמידים שלה ולבית הספר. "עובדי בית הספר צריכים לדאוג לתדמית הציבורית שלהם, גם מחוץ לשעות העבודה", נכתב בתקנון בין היתר.

אך למרות שמוסד הלימודים רואה במקור הפרנסה שלה כבלתי ראוי, קנדיס טוענת שהיא לא מתכוונת לוותר עליו כל כך בקלות. לדבריה, החלה לעסוק במקצוע לפני ארבע שנים, כשבעלה עוד היה בחיים והוא מאוד התלהב מכך ותמך בה. "ריקודי מוט הם הדרך שלי לשמור על כושר. זו הדרך שלי לבטא את עצמי ולהרגיש שיש לי זמן לעצמי", הסבירה. "אף פעם לא התביישתי במה שאני עושה. בשבילי זו בסך הכל אומנות, אני לא רואה את זה כמשהו שלילי". 
 

אוהבת מאוד את ריקודי המוט ולא מתכוונת להפסיק. מייסון, צילום דרך פייסבוק
אוהבת מאוד את ריקודי המוט ולא מתכוונת להפסיק. מייסון, צילום דרך פייסבוק



מאז הושעתה, מייסון הקימה דף פייסבוק למימון בידי קהל. במקור, היא רצתה לגייס תרומות כי תכננה לתבוע את בית הספר והייתה זוקקה לעורך דין. כעת, היא שוקלת להשתמש בתרומות כדי לפתוח סטודיו לריקודי מוט. בשלב זה לא ברור אם תחליט במקביל גם להשתמש בכסף למטרה המקורית שלו, או אם היא מתכוונת לחזור ללמד במוסד חינוכי אחר.

הסרטון שסיבך את מייסון בצרות