מכירים את זה שאתם יוצאים מהבית ורואים בחוץ בעל חיים ענקי שנראה כאילו יצא מ"פארק היורה"? לא? זה כנראה בגלל שאתם לא גרים בפלורידה, שם בעלי חיים גדולי ממדים שמשוטטים בשכונות הם עניין שבשגרה. במהלך סוף השבוע האחרון למשל, דווח על לטאה ענקית שמטילה אימה על שכונה בעיר דייבי, והתושבים פוחדים לצאת מבתיהם. 

מה שמוזר יותר מכל בסיפור הזה הוא, שלמרות גודלה - אורכה כשני מטרים, ומשקלה כ-68 ק"ג - כבר שבועיים שאף אחד לא מצליח לתפוס אותה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת בארה"ב, הלטאה, מסוג כוח אסיאתי, ברחה מבעליה לפני כמה שבועות, מצאה לה שכונה חביבה ומאז היא מסרבת לעזוב, למורת רוחם של התושבים. למקום הובאו כלבי גישוש, לוכדי חיות ואנשי מקצוע נוספים כדי לאתר אותה, אך ללא הצלחה. 

"התברר שהבעלים הוא ילד בן 14. הוא אמר שהיו לו שלוש לטאות אבל נשארה לו רק אחת", סיפר לוכד החיות מייקל קימל ל"דיילי ביסט". "הוא אמר שהם מחזיקים אותה בבריכה בחצר האחורית". לטענתו, ברגע שהיא תילכד הוא ידאג באופן אישי שלא תשוב אל הבעלים כי נהג בחוסר אחריות: "הבעלים הוכיח שהוא לא אחראי, ואני אדאג שהלטאה תגיע למקום בטוח ומתאימה לגודלה".
  


אחת המשפחות בשכונה, משפחת ליברמן, סיפרה שהלטאה הענקית אוהבת יותר מכל את חצר ביתם, והיא הגיעה אליהם לביקור כבר שלוש פעמים. "היא גדולה ומפחידה", אמר זאקרי ליברמן ל"אינסייד אדישן". "שכנים ראו אותה מסתובבת ליד האגם. היא נוהגת להשתזף בחצרות". לזאקרי ולאשתו מאריה יש שני ילדים קטנים והם פוחדים עליהם מאוד, וגם הילדים חוששים לצאת החוצה. "היא יכולה לשחות ולרוץ מהר ולתפוס את הילדים שלנו. נשיכה אחת ממנה והתוצאות עלולות להיות קשות", המשיך זאקרי.

מאריה סיפרה גם היא על רגעי האימה כשפגשה ביצור המגודל: "צרחתי. מעולם לא ראיתי דבר כזה וזה היה ממש בחצר האחורית של הבית". היא הסבירה שזה קרה זמן קצר לאחר שכל המשפחה צפתה ב"פארק היורה", מה שבהחלט לא תרם למצב. "אנחנו מפחדים לצאת החוצה, ולא יודעים מה היא מסוגלת לעשות".

למרות שהלטאה הענקית נחשבת למין פולשני, בפלורידה זה חוקי לחלוטין להחזיק בה כחיית מחמד. הבעיה במדינה, לדבריו של זאקרי, היא שרבים מגדלים בעלי חיים אקזוטיים ואז משחררים אותם כשהם הופכים גדולים מידי. או כמו במקרה זה, הם פשוט בורחים. עד כה הלטאה הענקית טרם נלכדה.