אם היו מקיימים תחרות על הניצול הציני ביותר אי פעם, כנראה שיאנה אנוקינה בת ה-38 הייתה זוכה בה. אנוקינה, מרוסיה, החליפה בחשאי את הזרע של בעלה מאקסים עם זה של המאהב שלה במהלך טיפולי פוריות שעברה. היא סיפרה לו מה עשתה רק שנה לאחר מכן, כשהשניים התגרשו. מסיבה לא ברורה, מאקסים החליט לתבוע רק את הקליניקה בה התבצעו הטיפולים ולא את אשתו.



במהלך דיון בבית המשפט, הוא סיפר על הטלטלה שעבר כשהבין שהילד שגידל ואהב לא שייך לו: "בטחתי באשתי, סמכתי עליה ב-100%. כשהיא סיפרה לי מה היא עשתה הייתי בהלם מוחלט, הייתי במצוקה, לא האמנתי למשמע אוזניי".


כמו כן, הוא גם חווה הפסד כספי גדול, כיוון שבפועל מימן טיפולי פוריות כדי שייוולד לו ילד שכלל לא שייך לו. למען הסר ספק, הוא עבר בדיקות דנ"א שהוכיחה חד משמעית שהוא לא האב הביולוגי של הילד.

רצתה את הזרע של המאהב ואת הכסף של הבעל. יאנה אנוקינה
רצתה את הזרע של המאהב ואת הכסף של הבעל. יאנה אנוקינה

  
למרות שיאנה היא זו שיזמה את החלפת הזרע, במהלך המשפט רוב האשמה הוטלה על הקליניקה ששיתפה איתה פעולה. עורכת הדין של מאקסים, אולגה נמטבה, טענה שלקליניקה הייתה מחויבות כלפי שני לקוחותיה, והיא לא הייתה רשאית ללכת רק לפי רצון האישה: "אין ספק שהוא היה מעוניין להבין מי בדיוק יהיה האב הביולוגי של הילד שלו".
 
כשנשאל בנושא, מאקסים סיפר לכלי תקשורת מקומי שהחליט לתבוע את הקליניקה במטרה להשיג צדק, ולא בשביל רווח כספי. זאת, למרות שקיבל פיצויים בסכום של 4,600 יורו על הנזק הנפשי והכלכלי שנגרם לו. "רציתי שהמקרה יקבל חשיפה, כך שלא יהיו עוד גברים מרומים כמוני בעתיד. אני מקווה שזה לא יקרה שוב", התעקש.
 
גידל את הילד במשך שנה, אז גילה שהוא לא שלו. מאקסים אנוקינה
גידל את הילד במשך שנה, אז גילה שהוא לא שלו. מאקסים אנוקינה


בימים אלו מאקסים נמצא במערכת יחסים חדשה ואף נולד לו בן, הפעם בדרכים טבעיות. לדבריו הוא שמח בחייו החדשים, אבל הוא לא יכול לשכוח את הילד האחר שבמשך שנה הוא קרה לו בנו. באשר ליאנה, זו נמצאת במערכת יחסים עם המאהב ואביו הביולוגי של בנה. על פי דיווח של חברת התקשורת הרוסית Vesti, יאנה הסבירה את המניע למעשיה המבחילים כך: "היא רצתה ילד מהגבר אותו באמת אהבה, ובעלה שילם לבסוף את המחיר על כך".
 
רוצה לדאוג שגברים אחרים לא יעברו את מה שהוא עבר. מאקסים אנוקינה
רוצה לדאוג שגברים אחרים לא יעברו את מה שהוא עבר. מאקסים אנוקינה