במשך מאות שנים אנשים האמינו בקיומם של ערפדים ושאר יצורים, שניזונים מדמם של צעירים על מנת להמשיך לחיות ולשמור על נעורי נצח. כיום היצורים אמנם נחשבים ללא יותר מאגדה, אבל הסגולות של שתיית דם צעיר דווקא מתבררות כאמת לאמיתה. על פי מחקר חדש שנערך בבריטניה, צריכת דם של צעירים על ידי מבוגרים עשויה להאריך חיים ולמנוע מחלות הקשורות לגיל. 


במהלך המחקר, שנערך בקולג' האוניברסיטאי של לונדון, נתנו לכ- 70 משתתפים בגילאי 35 ומעלה פלזמה (מרכיב חיוני בדם) של בני 16-25. החוקרים ציינו שראו מיד שיפור ניכר במצבם הבריאותי של המשתתפים, בעיקר בכל הקשור למחלות השונות מהם סבלו. החוקרת שעמדה בראש המחקר, הגנטיקאית לינדה פרטרידג' הסבירה שלאור הממצאים הללו, יתכן ודם צעיר יכול להפחית את הסיכוי לחלות במחלות קשורות גיל, כולל מחלות לב וסרטן. "הזדקנות היא אם כל המחלות", הסבירה ל"טיימס". "הרבה אנשים מתייחסים להזדקנות כאל טבעית ובשל כך הם סבורים כי זה דבר שאסור לנסות לשנות אותו, אבל תמיד ראינו שליחות מוסרית בניסיונות  לרפא מחלות".
 
המחקר, שפורסם בכתב העת Nature, הוא חלק מסדרת מחקרים שנערכו בידי חברת Ambrosia, בראשה עומד אחד ממייסדי פייפל, פיטר ת'יל. נכון לעכשיו החברה מציעה למבוגרים דם של צעירים במחיר של 8,000 דולר ל- 2.5 ליטר, וממשיכה את המחקר בתחום. במחקר אחר שנערך מטעם החברה, הפעם על בעלי חיים, החוקרים גילו שעכברים בוגרים לא פיתחו מחלות קשורות גיל לאחר שניתן להם דם של עכברים צעירים. כמו כן, העכברים הבוגרים גם שמרו על מצב קוגניטיבי טוב.