אם תשאלו את רוב האנשים, הם יגידו שכשהיו צעירים לא יכלו לחכות עד שיהיו מבוגרים, ועכשיו כשהם התבגרו הם מתים לחזור להיות צעירים. למרות שעדיין לא נמצאה דרך לגרום לאנשים לחזור לגיל האהוב עליהם, אבל כן יש דרך להרגיש צעירים יותר, וכתוצאה מכך לחיות חיים איכותיים וארוכים יותר.



איך בדיוק עושים את זה? על פי סקר חדש, הבשורות הטובות הן ש"צריך" לעשות הרבה סקס ולצאת לחופשות כדי להשיג את האפקט הרצוי. הבשורות הרעות הן, שזה כולל גם לא מעט כושר. במהלך הסקר, שנערך בקרב בני 50 ומעלה בבריטניה ,המשתתפים נשאלו תחילה על התחומים הבאים בחיים שלהם: חיי המין שלהם, הפעילות הגופנית בה הם עוסקים, כמה פעמים הם יוצאים לחופשות וכמה זמן הם מבלים עם חברים ובני הזוג.



לאחר מכן הם התבקשו לתאר בכמה שנים הם מרגישים צעירים יותר מכפי גילם, בעקבות אורח החיים שלהם. מתשובותיהם של המשתתפים, עולה שמי שקיימו יחסי מין לפחות ארבע פעמים בחודש הרגישו צעירים יותר מכפי גילם ב-12 עד 15 שנים.



הדרך אל הנעורים עוברת במיטה. אילוסטרציה: אינגאימג
הדרך אל הנעורים עוברת במיטה. אילוסטרציה: אינגאימג

 

אבל מלבד סקס קבוע, מה שטרם לתחושת הנעורים שלהם הייתה גם העובדה שהם התאמנו לפחות 16 פעמים בחודש ויצאו לחופשה קצרה לפחות פעם אחת במהלכו. ככלל, נמצא שליטוף חיות מחמד, יציאה לחופשות, מפגש עם חברים ועם בני זוג עזרו למשתתפים צעירים יותר. "אנשים רוצים להראות ולהרגיש צעירים מאז ומעולם", הסביר פול סטארקי, מהחברה אורתופדית Neo G שערכה את הסקר.



"כשמדובר בשימור הנעורים, מצאנו שיש חשיבות בעיקר למה שאנשים מרגישים לגבי הגיל שלהם. אנחנו מקווים שהסקר שלנו יוכל לחשוף את הפעילויות שכולנו נוכל לשלב בחיינו כדי להרגיש כמוהם". הוא הוסיף שהסקר מראה שטיפוח עצמי, שמירה על הבריאות והנאה מהחיים הם חשובים לתחושת הנעורים, לא משנה בני כמה אנחנו. "אנחנו מקווים שכל אחד יוכל למצוא משהו בסקר, אותו הוא יוכל ליישם בחיים שלו כדי להרגיש צעיר יותר".