אם חשבתם שהחיים בישראל לא קלים, כנראה לא ביקרתם בהתיישבות Villa Las Estrellas, הממוקמת באי המלך ג'ורג', באנטרקטיקה. שם, מסתבר, אסור לתושבים להיות בעלי תוספתן, והסרתו היא תנאי חובה לכל מי שמתכוון לגור שם למשך תקופה ארוכה. אם לא די בכך, בגלל שהטמפרטורה שם כל כך נמוכה בחורף (נעה בין מינוס 2 מעלות למינוס 47 מעלות) התושבים לא יכולים לצאת מבתיהם במשך חודשים רבים.

מדובר בהתיישבות מחקרית שנוסדה בידי צ'ילה בשנות ה-80, ונכון לעכשיו מתגוררים בה כ-100 איש, בעיקר מדענים ואנשי צבא יחד עם משפחותיהם. על פי חוק, כל מי שעבר את גיל שש מחויב לעבור ניתוח להסרת התוספתן שלו, מאחר ובית החולים הכי קרוב נמצא במרחק של כ-1,000 קילומטרים. "אנחנו צריכים להיות מסוגלים לשמור על אדם בחיים במשך יומיים-שלושה, שזה הזמן שבדרך כלל לוקח לכלי טיס להגיע הנה", הסביר מפקד הבסיס סרג'יו קאבילוס לחדשות EFE.

רוצים לגור כאן? תפטרו מהתוספתן. צילום: פייסבוק
רוצים לגור כאן? תפטרו מהתוספתן. צילום: פייסבוק

 
אומנם אין איסור להיכנס להריון, אך מאותן סיבות ממליצים לנשים לא לעשות זאת כל עוד הן גרות במקום. בהתיישבות אומנם יש בית חולים קטן ורופאים, אך הם אינם מיומנים לנתח או לבצע הליכים רפואיים מורכבים, ותנאי מזג האוויר לא מאפשרים פינוי חירום מידי.

אז למה שמישהו ירצה לגור במקום כל כך לא קל למחייה? ובכן, מי שמגיע לשם עושה זאת לצורכי עבודה וכמובן כסף. בשל התנאים הקשים, ממשלת צ'ילה משלמת שכר נאה לכל מי שמוכן להתגורר שם במשך מספר שנים. מעבר לכך, לצד המכשולים, התושבים כן יכולים לנהל איזושהי שגרה נורמטיבית, ובמקום יש ספריה, כנסיה, דואר, סופרמרקט, בית ספר, תחנת רדיו ובנק.
   

בחורף התושבים מתבקשים לא לצאת מבתיהם. צילום: פייסבוק
בחורף התושבים מתבקשים לא לצאת מבתיהם. צילום: פייסבוק