למרות גודלם האדיר, פילים הם בעצם "ענקים עדינים" שלא ימהרו לתקוף ולהשתמש באלימות, ויעשו זאת רק אם לא תהיה להם ברירה. מדובר בבעלי חיים עם אינטליגנציה חברתית ורגשית גבוה מאוד, שמאוד מודעים לשאר חבריהם לעדר, מגנים עליהם ומתאבלים על מתיהם. הוכחה לאינטליגנציה גבוהה זו אפשר לראות בסרטון שצולם בגן חיות בקופנהגן, בו אדם שפלש לכלוב פילים יצא משם ללא פגע, אולי פרט לפגיעה באגו שלו.



בסרטון, שתועד בידי אחד המבקרים בגן החיות, אפשר לראות שני פילים בוגרים מגנים על הגור שלהם ומתקרבים באטיות לעבר גבר שנכנס לכלוב. הם מזהירים אותו באמצעות הנפת החדק שלהם והטחתו על האדמה, וכמו מבקשים ממנו בנימוס שיעזוב את המקום. הגבר, שסוף סוף הבין את הטעות שעשתה, נראה מרים ידיים כמו להגיד "בסדר בסדר אני הולך", ומתקדם באטיות לעבור היציאה.

כדי לוודא שהוא לא עובד עליהם, הפילים הולכים אחריו עד שהם רואים שהוא אכן עזב את המקום. לאורך כל הסרטון אפשר לשמוע את המבקרים ההמומים שצפו במתרחש צועקים לעברו ואומרים לו למהר ולצאת מהכלוב. נכון לעכשיו אין הרבה מידע על האירוע, אך על פי הדיווחים בכלי התקשורת באירופה, הגבר נעצר בידי אבטחת גן החיות על כך שהווה סכנה לעצמו ולבעלי החיים.