בימינו, אנשים אוהבים לספר סיפורי גבורה על כך שנאלצו לשרוד ללא אינטרנט, סושי או פיצה, כשהם משוכנעים שזה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות להם. אבל הם לא יודעים שכל זה הוא כאין וכאפס לעומת מה שעבר נער מאינדונזיה, והסיפור שלו שם את כל אותם גיבורים בכיס הקטן. אלדי נובל אדילנג בן ה-19, עורר השבוע סערה בכלי התקשורת העולמיים לאחר ששרד לגמרי לבדו במשך 49 ימים בלב ים.



הנער האומלל נסחף במלכודת הדייג בה עבד באוקיינוס השקט במהלך חודש יולי ומאז נעלמו עקבותיו. למי שתהה, מלכודת הדייג האינדונזית, המכונה רומפונג', היא סירה עליה יש בקתת עץ קטנה באמצעותה לוכדים דגים. תפקידו של אלדי היה לעגון בים ולדאוג שהאורות, שמושכים את הדגים אל המלכודת יישארו דולקים.



מדובר בכלי שיט מאוד פשוט, אין לו מנוע, מפרש או משוטים, רק עוגן שאמור למנוע ממנו להיסחף. בכל שבוע, מישהו מעבודתו מגיע אל אלדי כדי לקחת את הדגים מהמלכודות ולהביא לו אספקה של מזון, שתייה ודלק. בדרך כלל הכל מתנהל קשורה, אבל הפעם, בעודו עוגן במרחק של  125 ק"מ מהאי האינדונזי סולווסי, החבלים של העוגן נקרעו והוא החל להיסחף בשל הרוחות החזקות שפקדו את האזור.



 
על פי דיווח של ה"גארדיאן", אותה עת לאלדי נותרה אספקה דלה מאוד, והוא שרד על ילדי כך שדג דגים והשתמש בעצים של הבקתה כדי לבשל אותם. מחוסר ברירה, הוא נאלץ לשתות מי ים, אותם סינן באמצעות בגדיו כדי לסנן מהם כמה שיותר מלחים. כך הוא נסחף לו במשך שבועות רבים, ועל פי השגריר האינדונזי באוסקה, יפן, לפחות עשר ספינות חלפו על פיו בלי לשים לב כלל לקיומו.

ב-31 באוגוסט, כאשר היה בסמוך לאי גואם, כ-3,000 ק"מ מחופי אינדונזיה, הבחין לפתע בספינת מסע מפנמה והצליח ללכוד את תשומת ליבה. הצוות על הסיפון ניסה לחלצו, אך בגלל שהים היה סוער זו לא הייתה משימה פשוטה והניסיונות להתקרב אל כלי השיט של אלדי כשלו פעם אחר פעם. הוא חולץ לבסוף לאחר שקפץ למים ותפס בחבל שנזרק לעברן, יותר מחודש וחצי לאחר שהוגדר כנעדר. על פי השגרירות האינדונזית אלדי הובא ליפן לקבלת סיוע רפואי, ולאחר מכן הוחזר אל משפחתו.



אומנם מצבו הבריאותי מוגדר כטוב כעת, אבל אלדי לא יכול לשכוח את החוויה הקשה והמטלטלת שעבר. "הייתי בטוח שאמות בים", סיפר אלדי בראיון לאחד מכלי התקשורת המקומיים. "פחדתי שלא אראה שוב את הוריי, לכן התפללתי". הוא הוסיף שכשהיה תקוע בלב ים ללא אוכל ושתייה פחד ובכה המון. בשלב מסוים גם הסתובב כריש סביב המלכודת, והוא לא יכול היה לעשות דבר מלבד לחכות ולקוות שהיצור ימשיך הלאה, ולא יבחר לתקוף אותו.