זה דבר אחד לקבל טלפון מהעבודה כשאתם לא שם, וסיפור אחר לגמרי, ואפילו מלחיץ, אם מתקשרים משם המון פעמים ברצף בפרק זמן קצר. אולי משהו לא בסדר? אולי יש מקרה חירום? אלו רק חלק מהמחשבות שהיו עולות לרבים בראש, בעיקר אם בצד השני של הקו הם היו שומעים דממה מוחלטת. זה אולי נשמע כמו התחלה של סרט אימה, אבל זה קרה השבוע לאישה מהוואי, והיא הייתה המומה ממה שגרם לכך.



יום אחד, כשד"ר קלייר סיימון, וטרינרית ומומחית לבעלי חיים ימיים, ישבה לאכול צהריים בביתה היא קיבלה שיחה ממקום עבודתה, בית החולים ליונקים ימיים בעיר קאילואה-קונה. היא ענתה מיד, אבל נותרה מבולבלת כשבצד השני אף אחד לא ענה לה והייתה רק דממה מוחלטת. היא לא חשבה על זה יותר מדי ורצתה לחזור לארוחה שלה, אך לפתע שוב התקשרו אליה מהעבודה וגם הפעם הייתה דממה מהצד השני. כך זה נמשך רבע שעה ואחרי 9-8 שיחות כאלו היא נלחצה ורצה לבית החולים.

"המחשבה הראשונה שעברה לי בראש היא שיש איזשהו מקרה חירום, כי השיחות הגיעו בזו אחר זו במהירות רבה", סיפרה סיימון ל"וושינגטון פוסט". אבל כאשר היא הגיעה למקום, היא הייתה המומה לראות שהכול רגוע ושהעובדים נהנים מארוחת הצהריים שלהם. "שאלתי את הקולגות מה קרה והסברתי להם שקיבלתי המון שיחות", הסבירה. "כולם היו מאוד מבולבלים". במקביל, היא עדיין המשיכה לקבל שיחות מבית החולים

יחד עם כמה קולגות היא איתרה לבסוף את מקור השיחה, והתברר שזו הגיעה מהמעבדה. סיימון מיהרה לצייץ בטוויטר על מה שמצאה: "יש שממית שיושבת על מסך המגע של הטלפון ומחייגת עם רגליה הקטנות. השממית הזאת התקשרה אלי 15 פעמים". 
 
The Marine Mammal Center :ד"ר קלייר סימון. צילום
The Marine Mammal Center :ד"ר קלייר סימון. צילום


בהמשך, התברר שהשממית השובבה התקשרה גם "אל כל מי שהיה ברשימת השיחות האחרונות שלנו", והרבה אנשים התקשרו לשאול למה בית החולים לא מפסיק להתקשר אליהם. "לא ידעתי ששממית כבדה מספיק בכדי להפעיל את מסך המגע, בכל פעם שהיא זזה עליו היא התקשרה בטעות למישהו". לדעתה של סיימון, השממית התיישבה על הטלפון כדי להתחמם ונמשכה אל החום שהוא פלט.

היא מצאה אותה לאחר מכן על טלפון אחר, אך מיד לקחה אותה למקום בטוח בו לא תוכל יותר להתקשר לאף אחד. היא עדכנה את עוקביה בטוויטר שהשממית החביבה אפילו קיבלה "עבודה" בבית החולים - לקבל את פני האורחים ולדאוג שהם נהנים מהשהות במקום: "היא מאוד משגשגת בעבודה".

via GIPHY