בשנים האחרונות יש יותר ויותר חגים מחו"ל שעושים "עליה", כשהמגניב ביותר שבהם הוא ללא ספק "ליל כל הקדושים" (הלואין). מדובר בחג קלטי עתיק שנחגג כבר מאות שנים, הוא החל באירלנד ומשם התפשט לארה"ב, וכיום נחגג במדינות רבות בעולם בסוף חודש אוקטובר. בתקופה זו, האמינו בעבר שהשער לעולם המתים נפתח, ושרוחות המתים יוצאות ומסתובבות בין החיים. מאחר שיש ביניהן רוחות רעות, אנשים החלו להתחפש ליצורים מפחידים כדי לבלבל אותן ולמנוע מהן לפגוע בהם. 

למרות שחלפו מאז הרבה שנים, גם היום הרבה אנשים עדיין מאמינים ברוחות, בארץ ובחו"ל כאחד. למעשה, על פי סקר חדש שנערך בארה"ב, כ-60% טוענים שאף פגשו רוחות רפאים במהלך חייהם. מתוכם, 1 מכל 3 אף משוכנעים שגרו או ביקרו בבית שהיה רדוף רוחות. בנוסף לכך, מבין 2,000 המשתתפים בסקר, יותר מ- 40% בטוחים שחיית המחמד שלהם ראתה גם היא רוח רפאים. 


למרות שזו לא נשמעת כמו חוויה נעימה, המשתתפים העידו שהם דווקא אוהבים את ההרגשה. "אנשים אוהבים לפחד ומחפשים הזדמנויות שונות להבהיל את עצמם, בעיקר בתקופה זו של השנה", נכתב בסקר של חברת OnePoll. העובדה שהם נהנים מכך, לא מונעת מהם להגיב בדרכים מביכות למדי כשהרוב העידו שבמפגש עם רוח הם בורחים או צורחים (או גם וגם). 

למרבה הפלא, גברים נטו להגיב בדרכים אלו פי שניים מאשר נשים, כשתגובות נוספות למפגש עם רוחות כללו התעלפות, בכי והתחבאות. אומנם גברים נטו יותר לצרוח, אך צרחות של נשים נטו להיות חזקות יותר  - לפחות כך הן נטו להעיד על עצמן. כשהם התבקשו לדרג את הצרחות שלהם מבחינת חוזק, רוב הגברים תארו את הצרחות שלהם בעוצמה של רעש של שואב אבק, בעוד נשים טענו שהצרחות שלהן הן בעצמת רעש של מסעדה עמוסה.


מלבד רוחות, המשתתפים העידו שיש דברים רבים נוספים שמעבירים בהם צמרמורת ומפחידים אותם, כשהפחד הנפוץ ביותר שצוין היה פחד מפני נחשים. פחדים נוספים, שדורגו בסדר יורד עכבישים, כרישים, טביעה, גבהים, כישלון, דבורים, מקומות צפופים, דחייה ודיבור מול קהל.