מי לא מכיר את הרגע הזה שאנחנו מבטיחים לעצמנו שנצפה רק בפרק אחד בסדרה האהובה עלינו, אבל 48 שעות אחר כך אנחנו עדיין מול המסך, לא קמנו אפילו לשירותים, וכבר צפינו בעשר עונות. במילים אחרות - נטפליקס. מעולם לא הייתה ספקית תוכן ממכרת יותר ממנה, וזו די הדרך באמצעותה היא מקיימת את עצמה - על ידי כך שהיא הופכת אותנו הצופים למכורים.

אבל בעוד רבים מאיתנו מצליחים לעשות "בינג'" של סדרות ולחזור אל המציאות, יש אנשים שפשוט מפסיקים את כל חייהם רק כדי להתייחד עם נטפליקס. דבר מפחיד כזה בדיוק אירע לצעיר מובטל מהודו, שנשלח למכון גמילה לאחר שבילה כשבע שעות ביום בצפייה בתכני החברה. רופאיו ההמומים של הצעיר בן ה-26 סיפרו שזה המקרה הראשון של התמכרות לנטפליקס שנתקלו בו במדינה.

הצעיר החל לצפות בסדרות וסרטים במשך שעות רבות ביום על מנת לברוח מהמציאות הקשה של היותו מחוסר עבודה. אבל ככל שחלף הזמן, ההתמכרות הכבדה פגעה קשות בבריאותו והוא החל לסבול מבעיות בעיניים, מתשישות והפרעות שינה. לכל הסקרנים, למרבה הצער לא נאמר באילו תכנים הוא צפה, אבל בהודו משדרים את רוב התכנים הרגילים, לצד שינויים כמו הוספת סרטי בוליווד ותכניות הודיות.

התחיל לצפות בתכנים כדי לברוח מהמציאות. אילוסטרציה: אינגאימג
התחיל לצפות בתכנים כדי לברוח מהמציאות. אילוסטרציה: אינגאימג


על פי הדיווחים בכלי התקשורת בהודו, צעיר אושפז לקבלת טיפול ב"מכון הלאומי לבריאות הנפש ומדעי המוח" של בנגלור, שם לצד טיפול בהתמכרות לאלכוהול וסמים, מטפלים גם במכורים לטכנולוגיה (גיימיניג, רשתות חברתיות וכו'). אחד הרופאים במכון, ד"ר מנוג'קומאר שארמה, סיפר לחדשות The Hindu על המקרה הייחודי של הצעיר: "זו הייתה הדרך שלו לברוח מהמציאות, באמצעותה הצליח לשכוח מכל צרותיו, וכן להפיק מהצפייה הנאה רבה. בכל פעם שמשפחתו לחצה עליו למצוא עבודה, או כשהראה שחבריו מצליחים בעבודה יותר ממנו, הוא היה הולך לצפות בתכניות ברצף".

שארמה הוסיף שהמצב שלו היה כל כך גרוע, עד שהיה נכנס לנטפליקס ברגע שהתעורר בבוקר. ברגע שתוכן כלשהו החל לפעול, הוא לא היה יכול לעצור לרגע ואיבד כל שליטה עצמית. על מנת לטפל בהתמכרות המשונה שלו, הצעיר מקבל כעת במכון טיפול תרופתי ושיחות, ובנוסף לכך הוא עושה מדיטציה ומקבל ייעוץ בנוגע לקריירה.