דריכות שיא בצרפת. כוחות הביטחון הצרפתים איתרו היום (חמישי) את שני החשודים בטבח אמש במשרדי העיתון הסאטירי "שארלי הבדו" וכעת מוזרמים מאות שוטרים אל הכניסות לעיר, תוך חשש כבד כי השניים חמושים ומסוכנים לציבור. המשטרה החלה להציב מחסומים בכניסה לעיר הבירה מתוך חשש כבד כי השניים ינסו לחזור אליה ברכבם.



הרבה מאוד כוחות, גם כאלו מעבר לים, הוזרמו לכיוון פריז. במהלך היום היה חשש כי התרחש עוד פיגוע, אך בסופו של דבר התברר כי שוטרת נהרגה במהלך עימות בין שני עבריינים, כמה שהוגדר כאירוע פלילי.



במהלך כל היום ניסו השוטרים למצוא את החשודים, אשר ברחו עפ"י כל הסימנים לאיזור צפון צרפת ואף היה חשש כי הם חצו את הגבול. החשודים הם שני אחים, סעיד ושריף קואצ'י, בני 34 ו-32, אשר ככל הנראה עצרו לתדלק את רכבם, זוהו ע"י מנהל התחנה ונראו, עפ"י הדיווח, עם ברדסים, היו חמושים בתתי מקלע וגם במשגרי טילים.

כזכור, לפנות בוקר אותר אחד החשודים בהשתתפות בפיגוע, חאמיד מוראד (18), מי שככל הנראה היה נהג המילוט של הרכב, שהסגיר את עצמו למשטרה. השניים פרצו למשרדי העיתון ורצחו 12 עובדים, בהם המו"ל של העיתון, קריקטוריסטים בכירים ושני שוטרים. הסיבה לפיגוע היא ככל הנראה קריקטורות של הנביא מוחמד שפרסם בעבר המגזין.

במהלך היום התקיימו ברחבי צרפת עצרות וטקסים לזכר ההרוגים, כשגם ברחבי אירופה ציינו את המקרה. קריקטוריסטים מרחבי העולם ציירו דברים מדהימים, שברובם מתייחסים לאומץ של העיתון הסאטירי ותמיכה בחופש הביטוי, כשהם מציגים את האיסלאם הקיצוני כמשהו שצריך להילחם בו. בפרלמנט הצרפתי עמדו דקת דומיה לזכר ההרוגים. בדוגמא כאן נכתב ע"י ז'ופ ברטראם: "שארלי הבדו, בלתי ניתנים לעצירה".


הבעת תמיכה בטוויטר. מאיירים מכל העולם התגייסו

אחד מעדי הראייה שהיה במקום, וונדריל לאנוס, היה מהראשונים שהגיעו לפנות את הפצועים: "המשרד שלי נמצא ממש ליד ה"שארלי הבדו", הגעתי אליו וראיתי את אחד הקולגות צועק לעזרה, הבנתי שמשהו קרה ורצנו למעלה חזרה, במקום ללכת לשמאלה למשרד שלי, הלכנו ימינה. הרבה אנשים צעקו שם לעזרה, היה שם דוקטור שניסה לעזור, ואז מישהו בתוך החדר אמר שצריך להזיז הרבה רהיטים כדי לעזור לכוחות הביטחון שהיו בדרך. לקחנו חלק מהרהיטים ופשוט העפנו אותם החוצה".

"ידענו שהם מאויימים, ראינו את המשטרה מפטרלת באיזור, בחיים לא האמנו שזה יקרה. לאחד מהם אפילו הצמידו איש אבטחה, אבל בסופו של דבר זה קרה והימם את כולנו", סיכם.

בתוך כך, ממשלת מגבירה את האבטחה בגבולות הממלכה בעקבות הפיגוע. האבטחה הוגברה גם בנמלים  ובנקודות הבדיקה הבריטיות על אדמת צרפת כמו בנמל קאלה ובתחנת היורוסטאר בפריז. הצעד כולל הרחבת החיפושים במכוניות ומשאיות והגברת הנוכחות של כוחות הביטחון. 
 
דוברת של ראש הממשלה דיוויד קאמרון אמרה כי הצעד לא ננקט בעקבות מידע ספציפי, וכי לא מדובר בהעלאת רמת הכוננות, שגם כך היא השנייה הכי גבוהה.