בסוף השבוע התברר עומק הכשל המודיעיני של שירותי הביטחון הצרפתיים, לאחר שכלי תקשורת במדינה דיווחו כי שירותי המודיעין של אלג'יריה העבירו כבר ב-6 בינואר, יום לפני הטבח במערכת המגזין "שארלי הבדו", מידע מדויק על פיגוע הטרור המתוכנן. 
כמו כן, כל המחבלים משני אירועי הטרור בפאריז – המתקפה על המגזין והפיגוע במרכול הכשר - היו מוכרים היטב לשירותי הביטחון הצרפתיים וגם הבינלאומיים. האחים סעיד ושריף קואשי נעצרו כבר לפני כעשר שנים בחשד לקשר עם גורמי טרור במזרח התיכון. השניים אף הופיעו ברשימות איסור הטיסה של ארצות הברית ושל בריטניה בשל פעילות הטרור שלהם.

זאת ועוד: האח הצעיר, שריף קואשי ריצה עונש מאסר קצר על חברות בארגון טרור. גם המחבל מהמרכול, אמדי קוליבאלי, ישב בכלא הצרפתי תקופה קצרה בשנת 2010, לאחר שהשתתף במזימה כושלת – יחד עם האחים קואשי – לשחרר את פעיל הטרור ג'מאל בגאל, שעמד מאחורי הפיגוע ברכבת התחתית בפריז בשנת  1995. שריף קואשי שוחרר מחוסר הוכחות. קוליבאלי נכלא ב2013 ושוחרר רק לפני חודשיים. מאוחר יותר סיפר קואשי כי פעל בשירות אל קאעידה בתימן וכי מומן על ידי השייח אנוואר אל אוולאקי. קוליבאלי אמר כי פעל בשירות דאע"ש.
 

גורמים אמריקאים מסרו בסוף השבוע כי סעיד קואשי התאמן במחנות של ארגון אלקאעידה בתימן בחצי האי ערב בשנת 2011. גם ידוע שהוא אף התגורר במשך תקופה מסוימת באותה דירה עם המחבל הניגרי עומאר פארוק עבדול מוטלב, שניסה לפוצץ מטוס אמריקאי מעל דטרויט בחג המולד 2009 באמצעות מטען חבלה שהסתיר בתחתוניו.
 
ראש ממשלת צרפת, מנואל וולס, הודה שלשום כי היו כשלים מודיעיניים במעקב אחרי שלושת הטרוריסטים. "ברור שהיה פגם", אמר וולס בראיון טלוויזיוני, "כאשר ישנם 17 הרוגים, אז ברור שהיו כשלים".
 

מחלקת המדינה האמריקאית פרסמה ביום שישי בלילה אזהרה לכל אזרחיה ברחבי העולם מפני אפשרות של פיגועי טרור, על רקע המתקפה בצרפת. על אף שלא נמסר על התרעה ממוקדת, נאמר באזהרה כי ההפצצות של הקואליציה הצבאית בהובלת ארה"ב נגד יעדי דאע"ש הפכה את האמריקאים ליעד לפיגועי טרור, בייחוד במזרח התיכון, בצפון אפריקה, באסיה ובאירופה.
 
בתוך כך, ראש השב"כ הבריטי, אנדרו פארקר, התייחס לאיומי הטרור נגד הממלכה המאוחדת בפרט ונגד המערב בכלל בנאום פומבי נדיר שנשא בפני מכון מחקר אסטרטגי בלונדון ביום חמישי בלילה, אחרי הפיגוע במגזין "שארלי הבדו" בפריז ובעיצומו של המצוד אחרי המחבלים