משטרת בריטניה הגבירה את האבטחה סביב מוסדות יהודיים בתגובה להתקפות הטרור של השבוע האחרון בפריז, שגבו את חייהם של 17 איש. 

ראש המחלקה לטרור במשטרה הבריטית הודיע אמש (שישי), כי יתגבר את הנוכחות המשטרתית סביב בתי כנסת ובתי ספר יהודיים. 
ביום שלישי נכנס אדם חמוש בנשק אוטומטי להיפר כשר בפריז, תפס בני ערובה מקרב עובדי המרכול ולקוחותיו,  ורצח ארבעה יהודים. יומיים קודם לכן בוצעה ההתקפה על מערכת השבועון הסאטירי ה"שארלי הבדו" בה נרצחו 12 בני אדם. בסך הכל נרצחו 17 בני אדם בשלושה ימים של אלימות. 

"בקהילות היהודיות, יראו האזרחים יותר פטרולים", אמר סגן ראש המחלקה לפשעים מיוחדים מארק רוילי. "הם יראו נוכחות משטרתית מוגברת, במיוחד באזורים של מרכזים יהודיים, בבתי כנסת ובבתי ספר". רוילי הוסיף כי המשטרה תעבוד ביחד ובשיתוף פעולה עם מנהיגי הקהילות היהודיות. 

 בעקבות בלגיה: בית ספר יהודי באמסטרדם סגר את שעריו

בשבוע שעבר, סיפרו ב-CST, ארגון שמספק שרותי ייעוץ אבטחה לכ-260,000 יהודים, כי המשטרה בלונדון ובמנצ'סטר בצפון אנגליה הסכימה להגביר את האבטחה סביב בתי כנסת בימים הקרובים.
 
הארגון אף פרסם אתמול הצהרה הקוראת ליהודים בבריטניה לא להיכנס לבהלה, הצהרה עימה הסכימו ראשי הקהילות היהודיות במדינה. 
 
"הייתי אומרת כי אנו לא מרגישים פגיעים. אני חושבת שאנו מאוד מעורערים ממה שקרה בפריז, ואנשים מדברים על כך וחלקם יותר מתוחים מהרגיל", הסבירה הרבנית ליאה ג'ורדן בבית הכנסת שלה בלונדון. "ב-CST סיפרו כי הם מקבלים יותר פניות מאי פעם". הוסיפה ג'ורדן, "אבל ההצהרה שהם פרסמו אומרת כי זה לא הזמן לפאניקה. זה זמן להיות זהירים יותר, ולא זמן להתרוצץ בפחד".