הרשויות בבלגיה ממשיכות גם היום (שבת) לתחזק מערכת אבטחה הדוקה סביב מבני ציבור ומחוזות יהודיים. כוח רב של חיילים, אחראים כעת לביטחון במוסדות יהודיים בבריסל ואנטוורפן, והצבא סיפק 150 חיילים לחיזוק נוכחות משטרתית. כמו כן, 300 צבאיים יוצבו במקומות שגרירויות ישראל בבריסל ומוסדות נאט"ו והאיחוד האירופי. 
שר הביטחון הבלגי, התייחס להצטרפותם של החיילים, שעוזרים כעת לכחות המשטרה, ואמר: " זו לא היה החלטה פשוטה, אבל זה היה הכרחי. בתקופה בה המשטרה עמוסה מאוד, כניסת הצבא לתפקיד תומך נחוצה מאוד".  החיילים יחזקו את כוחות המשטרה לפחות עד יום חמישי, כאשר הרשויות יבחנו את רמת האיום הלאומית, שנקבעה לרמה שלוש (בסולם של ארבע רמות) השבוע.
זאת לאחר שהמשטרה הבלגית הרגה שני בני אדם ביום חמישי בערב, ושלישי נפצע קשה במבצע של המשטרה נגד טרור בעיר ורווייר וייר שבמזרח בלגיה. זוהי פשיטה אחת מתוך תריסר שהתרחשו באותו הזמן, בה נתפסו חברי קבוצה איסלמיסטית, שעמדו להוציא לפועל פיגוע בקנה מידה גדול. 

בתוך כך, בבריטניה, הודיע ראש היחידה המשטרתית ללוחמה בטרור באנגליה, כי יתגבר נוכחות משטרתית ליד בתי כנסת וביה"ס יהודיים. סגן ראש המחלקה לפשעים מיוחדים, מארק רוילי, הסביר כי נוכחות משטרתית מוגברת באזורים של יהודים תתרום לתחושת הביטחון.