חברות גרמניות זייעו למשטרו של נשיא סוריה לשעבר, חאפז אל אסד ובנו, הנשיא המכהן בשאר אסד, לבנות תכנית הנשק הכימי של סוריה, כך נחשף היום (שישי) במסמכים שהוצגו בשבועון הגרמני "דר שפיגל".

במסמכים של משרד החוץ הגרמני, שפג תוקף הסיווג שלהם לאחר 30 שנה, נאמר כי חברות גרמניות קשרו עם בכירים בממשלות סוריה ועיראק וסייעו להם לבנות תכנית חשאית לייצור נשק כימי תחת המסווה של מחקר חקלאי ורפואי. 
עוד נאמר בכתבה ב"דר שפיגל", כי הקנצרית הנוכחית, אנגלה מרקל, ניסתה למונע את הפרסום ולשמור בסוד את הקשרים בין חברות גרמניות למלאי הנשק הכימי בסוריה. 

גורמים בברלין קיבלו רשימה של חברות גרמניות המעורבות בתכנית הסורית - שהגיעה לידיה של סוכנות האו"ם האמונה על פירוק הנשק הכימי בסוריה - וביקשו להסתיר אותה מעיני הציבור. 
על פי הדיווח, הממשלה ככל הנראה התרשלה בהשארת הסיווג על אחד המסמכים ובו רשומות מספר חברות ששיתפו פעולה עם משפחת אסד בצבירת גז סארין וגז עצבים. 
בין החברות נמצאות חברת הזכוכית "שוט", חברת ההנדבה "הראוס", המתמחה במתכות יקרות, יצרנית ציוד המעבדה "קולב" וענקית התרופות "מרק".
העיתון טוען כי ב-1984, קיבלה הממשלה המערב גרמנית דאז, משגריר ישראל בבון באותה תקופה, יצחק בן ארי, מידע מודיעיני המצביע על כך שמדענים גרמנים עבדו על תכנית הנשר הכימי הסורית.
הממשלה המערב גרמנית הבטיחה לבדוק את העניין, אולם על פי ה"דר שפיגל", הניסיון של מרקל - כמו של קודמיה בתפקידף בייחוד הקאנצלר חלשעבר הלמוט קוהל - למנוע שקיפות בעניין, עשוי להיות הוכחה לכך שבדיקה כזאת לא נעשתה.