ארגון המדינה האיסלאמית פרסם סרטון ברשתות החברתיות שבו נראה העיתונאי היפני קינגי גוטו (47) מודיע, כי חברו הארונה יוקאוה (42) הוצא להורג. בסרטון האשים גוטו את ראש ממשלת יפן באחריות למותו של עמיתו, מאחר ולא נענה לדרישת הכופר של 200 מיליון דולרים.


גוטו ציין כי כעת לדאעש יש דרישה נוספת והיא שיחרורה של סג'ידה אל-רישאווי, שנשלחה להתאבד ב-2005 בבית מלון בירדן על ידי אל-קאעידה עיראק, אך נתפסה על ידי כוחות הביטחון בירדן.

ממשלת יפן גינתה בחריפות את ההוצאה להורג של יוקאוה, ודרשה את שחרורו המיידי של גוטו.  יו"ר הקבינט היפני יושידה סוגה אצר לעיתונות במדינה כי "מה שמוצג בסרטו הוא מעשה שערורייתי ובלתי מתקבל על הדעת. אנחנו דורשים בחריפות את השבתו של מר קנג'י גוטו".
 
מוקדם יותר השבוע נודע כי המדינה האיסלאמית מאיימת להוציא להורג שני בני ערובה יפנים אם טוקיו לא תשלם כופר בסך 200 מיליון דולר תוך 72 שעות – המסר הזה הועבר בקטע וידאו שארגון דאעש פרסם.
 
בוידאו מוצג ג'ו הג'יהאדיסט כשהוא אוחז בסכין ועומד בין שני בני הערובה שלבושים במדים כתומים. "יש לכם 72 שעות לשכנע את הממשלה להחליט בצורה חכמה באמצעות תשלום של 200 מיליון דולר כדי להציל את חייהם של האזרחים שלכם", הוא אומר.
 
מדובר בפעם הראשונה שבה דאעש מאיים על יפן. זאת לאחר שיפן הודיעה על העברת 200 מיליון דולר לתמיכה בקואליציה נגד דאעש על רקע ביקורו של ראש הממשלה היפני שינזו אבה במזרח התיכון.