הישג מוראלי לכוחות הלוחמים בדאע"ש: הכוחות הכורדיים השתלטו על 90% מהעיר קובאני, עיר הנמצאת בצפון סוריה, סמוך לגבול עם טורקיה. ארגון "אל-מרסד" הסורי לזכויות האדם, היושב בלונדון, דיווח כי נוכחותם של אנשי דאע"ש באזור העיר הצטמצמה מאוד, ונראה שרבים מהם נסוגו.


השתלטותם של הלוחמים הכורדים מחדש על העיר המכונה "עין אל-ערב" הייתה לאחר קרבות עזים שנמשכו 112 ימים. על פי עדי ראייה, יחידות ההגנה על העם הכורדי סורקות חלק מהבתים בשכונות המזרחיות של העיר. חלק מהבתים מולכדו והכוחות פועלים לפירוק המטענים.

מוקדם יותר, השתלטו הכוחות הכורדים על שכונת קאני-עורבאן והשתלטו על בית ספר בשכונה, שהיה בשליטת דאע"ש. מקורות בעיר מסרו, כי "הארגון הקיצוני שלח תגבורת של 140 לוחמים, רובם מתחת לגיל 18 לעיר קובאני, הישר ממחנות האימונים שלהם, אך ללא הועיל". לפחות שישה מהם נהרגו בחילופי האש.

הכוחות הכורדים, עם כוחות תמיכה נוספים, השתלטו על כפר מאמיד שמדרום מערב לקובאני. ביום ראשון השתלטו הכוחות על הכפר טרמק הנמצא על כביש חלאב-קובאני. הכוחות השתלטו על בית ספר ומסגד שהיה בשליטת לוחמי דאע"ש.

במקביל, במערב עיראק נהרגו עשרות פעילים של ארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצות של כוחות הקואליציה במחוז אנבאר. בנוסף גורם בכיר בצבא העיראקי דיווח, כי כוחותיו שחררו את מחוז דיאלא שבמזרח עיראק לאחר שנכבש בידי ארגון דאע"ש. לדברי אותו גורם "לכוחות הצבא ישנה שליטה מלאה על כל היישובים במחוז".