רוחות בעוצמה הקרובה להוריקאן ושלג שנערם לגובה של קרוב למטר. זה מה שהביאה איתה סופת השלגים שמכה בחוף המזרחי של ארצות הברית החל מאתמול (שני) ובמהלך הלילה – החזקה ביותר מאז הסופה "סנדי" שפגעה באזור ב-2012.


יותר מ-60 מיליון בני אדם עזבו את העבודה מוקדם ומיהרו להגיע הביתה ולמצוא מחסה. שש מדינות – ניו יורק, ניו ג'רזי, קונטיקט, רוד איילנד, מסצ'וסטס וניו המפשייר - הכריזו על מצב חירום, מה שהביא לביטולן של אלפי טיסות ולהשבתת התחבורה הציבורית. הרשויות קראו לציבור להישאר בבית. 

מרכז החיזוי הלאומי הזהיר שהסופה, שעלולה להיות קטלנית, צפויה להביא לשלג בגבוה של כ-90 ס"מ. עד היום, הכמות הגדולה ביותר של שלג בירד בניו יורק היתה 68 ס"מ ב-2006. בנוסף, הוצאו אזהרות על שיטפונות בחופים וגאות גבוהה במטר מהרגיל. 



כביש קפוא ומושבת בקוניטיקט. צילום: רויטרס


מושל ניו יורק, אנדרו קוומו, הודיע על איסור נסיעה לכולם מלבד רכבי החירום בדרום המדינה, ואף הודיע מי שיפר את האיסור ייקנס ב-300 דולר. גם במסצ'וסטס ובקונטיקט פורסם איסור דומה. 

בוסטון צפויה לספוג את מירב הפגיעה של הסופה, וראש העיר מרטין וולש הפציר בתושבים לדווח על חסרי בית הזקוקים למחסה, לבדוק את מצבם של הקשישים ולהישאר בבית במהלך הסופה. 

מדפי החנויות נשארו ריקים, לאחר שהתושבים קנו מוצרי בסיס כמו לחם ובקבוקי מים. תושבת קונטיקט אמרה: "הייתי בכמה חנויות ואני לא מצליח להשיג חלב וביצים. אני לא יודעת מה נעשה".



שלג בוול-סטריט, ני יורק. צילום: רויטרס

רשות התחבורה של ניו יורק הכריזה כי החל מהשעה 23:00 (שעון ניו יורק), תושבת כל התחבורה הציבורית, כולל הרכבת תחתית, האוטובוסים, והרכבת. גם במדינות נוספות הושבתה התחבורה הציבורית. גם התחבורה האווירית הושפעה: 3,000 טיסות בוטלו, בעיקר בניו יורק ובבוסטון. הטיסות בנמל התעופה לה גארדיה בוטלו, ובנמל התעופה קנדי, הביטול יהיה משמעותי. 

הסופה משפיעה גם על אירועי התרבות והספורט. הצגות בברודווי בוטלו, כמו גם משחקי הבית של קבוצות הכדורסל של ניו יורק. גן החיות העירוני נסגר אף הוא למבקרים.