האם הלחץ של דאעש נושא פרי?



לאחר שבמהלך הלילה הוציאה יפן הודעה כי הממשלה, ביחד עם השלטון בירדן, מנסים למצוא פיתרון לשחרורם של האזרח היפני קוג'ו גוטו והטייס הירדני, מעאז אל כסאסבה, דיווחים שמגיעים הבוקר (שלישי) מהממלכה ההאשמית מספרים על כך שעסקת חילופי השבויים שדרש ארגון דאעש, עומדת לצאת אל הפועל.



הדרישה של ארגון הטרור היתה כי סאג'דה רישאווי, מחבלת מארגון אל קעידה, אשר כלואה בעשר השנים האחרונות, תשוחרר, צפויה להתמלא בתמורה לשחרורם של השניים. אמש בשעות אחר הצהריים הציב דאעש אולטימטום בו אמר כי "נגמרו המשחקים, לממשלות יש 24 שעות". בירדן מדווחים כי האסירה הועברה לכלא האשמיה, ככל הנראה לקראת שחרורה.



את הודעת האולטימטום שחרר הארגון באמצעות קוג'ו גוטו, אשר החזיק תמונה של אזרח יפני אחר, הרונה יוקאווה, אשר הוצא להורג כבר על ידי הארגון.


מוקדם יותר התראיין אביו של הטייס, שדרש מהמלך עבדאללה לשחרר לאלתר את בנו מהשבי: "אתה שלחת את בני לסוריה ואתה צריך להחזיר אותו משם", אמר.



בהודעה נאמר ע"י קוטו כי: "האנשים ביפן והממשלה, זוהי ההודעה האחרונה שלי. נאמר לי שמי שאחראי ויכול להביא אותי לחופשי זו הממשלה הירדנית, אשר צריכה למסור לידי אנשי הארגון את זאזא (המחבלת סאג'ידה א רישוואי, חברת אל קעידה), אשר כלואה במהלך העשור האחרון. הממשלה היפנית צריכה ללחוץ על ירדן, הזמן רץ עכשיו והוא קצר, זה אני תמורתה, מה קשה להבין יותר מזה? היא אסירה במשך עשור ואני במשך מספר חודשים. היא תמורתי, זה חליפין הוגן". 
השבוי המשיך ואמר: "עוד איחור אומר שהם אחראים גם על מות הטייס שלהם, שהמוות שלו יבוא גם כן. יש לי 24 שעות לחיות ולטייס יש אפילו פחות מזה. בבקשה, אל תשאירו אותנו למות, עוד תכסיסים יביאו למותנו, הכדור הוא עכשיו במגרש הירדני".

הטייס הירדני בשבי דאעש. ישוחרר או יירצח?