ירדן הודיעה היום (ראשון) כי היא עדיין מוכנה לבצע עסקת חילופי שבויים בתמורה לשחרורו של הטייס הירדני, מעאז אל כסאסבה, השבוי בידי דאעש. בתמורה לשחרורו, מסכימה ירדן לשחרר את סג'ידה א-רישאווי, פעילת טרור עיראקית של אל קעידה, אשר כלואה למעלה מעשור בכלא הירדני. את המסר העבירה ירדן לאחר עריפת ראשו של בן הערובה היפני השני, קנג'י גוטו, שנפל בידי ארגון הטרור.



המסר שמעבירה ירדן מגיע לאחר שהתקוות שהיו ליפן, לנהל משא ומתן עם ארגון דאעש, עלו בתוהו. אתמול הפיצו פעילי הארגון סרטון שמציג את עריפת ראשו של השבוי גוטו, שהוא האזרח היפני השני שנרצח בידי דאעש. 
קנג'י, הוצאה להורג
 
הסרטון מתחיל בכתובת "הודעה לממשלת יפן". בסרטון נראה ג'ון הג'יהאדיסט, מחבל ממוצא בריטי, המשמש כמוציא להורג בסרטוני הארגון. הוא פונה לממשלת ירדן ולקואליציה ואומר: "מסר זה נועד לממשלת יפן ובנות בריתה הטיפשיות, אתן, יחד עם הקואליציה השטנית, טרם הבנתן כי אנו, בחסד אללה, ח'ליפות איסלאמית בעלות סמכות וכוח.  גוף שלם הצמא לדמכם ובגלל החלטתכם חסרת האחריות להשתתף במלחמה שלא תוכלו לנצח בה, הסכין הזה ימשיך וישחט את קנג'י ויביא לטבח בכל מקום בו אנשיכם נמצאים. כך שהסיוט שלכם רק מתחיל".

דובר הממשלה הירדנית, מוחמד אל מומני מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי סוכנויות המודיעין והצבא של ירדן מבצעות בדיקות תכופות כדי לוודא האם הטייס אל כסאסבה עדיין בחיים. "אנו עדיין מוכנים לשחרר את א-רישאווי בתמורה לחזרתו של הבן והגיבור שלנו", הוסיף אל מומני.  כסאסבה נלקח בשבי בחודש דצמבר לאחר שמטוס ה-F-16 שלו התרסק בשטח שנשלט על ידי המורדים בסוריה.