האם העיתונות הלבנונית מנסה לסכסך בין נשיא ארצות הברית לראש ממשלת ישראל?



לפחות כשמדובר על רשת אל מנאר, כנראה שהתשובה היא כן.



האתר, ספק כהלצה, ספק כניסיון לתעמולה זולה, טוען בדף הבית שלו כי "עיתון ישראלי חשף היום את הקרע, כשהתברר כי נשיא ארצות הברית עשה את המעשה החמור ביותר שאפשר בפייסבוק - ניתק את נתניהו מרשימת החברים שלו".

אין ספק שיחסי ישראל ארצות הברית ידעו ימים טובים יותר בעבר, הן בין המדינות והן בין המנהיגים, אבל נדמה שהפעם הלבנונים החליטו לקחת צד בחיכוך בין השניים וללבות את האש עם ידיעה על כך שנשיא ארצות הברית התפנה מהלחימה מול דאעש, הקונגרס, הרפובליקנים ובעיות הפנים כדי ללחוץ על כפתור "האנפריינד" בפייסבוק ולהותיר את ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, מחוץ לרשימת החברים שלו.
בכתבה נכתב כי "היחסים הקרירים בין ברק אובמה לראש הממשלה נתניהו הגיע לשפל חדש השבוע כשהישראלי גילה כי הוא מחוץ לרשימת החברים של הנשיא". עוד מוסיף האתר כי "הנשיא האמריקאי ביקש את חברותו של מוחמד ג'וואד זאריף, שר החוץ האיראני".
"נתניהו בדק בדף של חבר משותף את המצב שלו עם אובמה ונדהם לגלות שהוא לא שם", ציטטו באל מנאר, "הוא ראה שג'ון קרי, ביל קלינטון, הילארי קלינטון נמצאים ולא אובמה. הוא הלך לדף וגילה כי את האמת".
אל מנאר המשיך עם "התחקיר הנוקב" וכתב כי הבית הלבן לא הגיב באופן רשמי לתקרית, אך גורם המקורב לנשיא אובמה אמר כי "הוא הגיע למקסימום החברים שנותרו וכי הוא מעדיף לראות את שר החוץ האיראני ברשימה מאשר את נתניהו". המשך הסיפור אפילו קצת יותר תלוש, שכן הסיבה היא כי "הוא לא יכול היה לראות את שרה יותר ואת חגיגות החגים היהודיים".
לאחר מכן אמר הבכיר בבית הלבן כי "הקשר בין ישראל לארצות הברית נשאר חזק, אבל לנשיא נמאס לראות את 'הבולשיט של החגים היהודיים', בשילוב עם האיומים על איראן. זה מה שגרם לכך".