ארגון "המדינה האיסלאמית" פירסם וידאו היום (שלישי) בו נראה הטייס הירדני, מואס אל-כאסאבה, נשרף בעודו בחיים. הטלוויזיה הירדנית טוענת כי הוא נרצח כבר לפני חודש, בשלישי בינואר.



הטייס הירדני נתפס על ידי ארגון הטרור לאחר שמטוסו התרסק מעל סוריה בחודש דצמבר. ממשלת ירדן לא מסרה כל תגובה נוספת. ראש הכוחות המזוינים הירדנים אישר לבני משפחתו של הטייס את דבר מותו.



כתגובה, על פי דיווחים בירדן,  סגן המלך יחתום הלילה על הוצאה להורג של העיראקית סאג׳דה רישאווי, שדאעש ביקש לשחרר אותה בתמורה לבן הערובה היפני. רשת "סקיי ניוז" מדווחת כי תוך שעות, יוצאו להורג פרט לרישוואי, גם זיאד כרבולי ועוד 4 מורשעים בטרור.



נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר שאם הסרטון אמיתי, אז יש להכפיל את הנחישות של הברית נגד דאע"ש בכדי להרוס את ארגון הטרור. "מדובר בסימן נוסף לרשעות והברבריות של הקיצונים", אמר אובמה.



בסרטון, נראה גבר לבוש בבגדים כתומים, דומים לאלה שלבשו שבויים אחרים שהיו בידי דאע"ש. בסרטון, אל-כאסאבה מתראיין, ומתאר את המשימה שהיו אמורים לבצע לפני שמטוסו התרסק. לאחר מכן הוא מוצג בתוך הכלוב, עם בגדים לחים שעליהם ככל הנראה נוזל דליק. אחד הלוחמים מחזיק לפיד שמדליק שורה של דלק שמובילה לתוך הכלוב. אל-כאסאבה כורע על הקרקע.